Używane: niezawodne lwiątko

Peugeot 106 jest obecny na rynku od 1991 roku. Uwzględniając tempo, w jakim pojawiają się w sprzedaży nowe modele jest to swoisty rekord. Nadal jednak to niewielkie auto cieszy się wśród klientów sporym powodzeniem, potwierdzając opinię pojazdu niezawodnego i bardzo poręcznego.

Peugeot 106 jest obecny na rynku od 1991 roku. Uwzględniając tempo, w jakim pojawiają się w sprzedaży nowe modele jest to swoisty rekord. Nadal jednak to niewielkie auto cieszy się wśród klientów sporym powodzeniem, potwierdzając opinię pojazdu niezawodnego i bardzo poręcznego.

Mierząca 3,57 m długości stoszóstka jest autem bardzo zwrotnym, wręcz wymarzonym do jazdy po mieście. Równie dobrze sprawdza się jednak także w trakcie dalszych podróży. Tę uniwersalność mały peugeot zawdzięcza optymalnemu wykorzystaniu przestrzeni. Jego nadwozie jest wystarczająco przestronne, a wysoki komfort resorowania pozwala bez większego zmęczenia przemierzać setki kilometrów.

Niewątpliwym plusem auta są jego silniki. Nawet ten najmniejszy litrowy, dysponujący mocą 50 KM, zapewnia lekkiej stoszóstce zupełnie przyzwoite osiągi. Miłośnikom bardzo szybkiej jazdy można polecić 1,6-litrowy motor o mocy prawie 120 KM, który rozpędza małego peugeota do setki w 8,5 sekundy. Oszczędnym można zaproponować 50-konnego diesla, który zużywa 5 litrów oleju napędowego na 100 km.

Reklama

Przechodząc do nielicznych zresztą wad małego lwa, należy wspomnieć o ciężko pracujących układach kierowniczych oraz o siedzeniach wyściełanych zbyt miękko i nie najlepiej dopasowanych do kształtu ciała kierowcy i pasażerów. Minusem są także klekoczące drzwi oraz uciążliwe hałasy dochodzące z okolic zawieszenia. W starszych egzemplarzach należy liczyć się także ze skrzypieniem mało sztywnej karoserii.

Do typowych usterek nękających stoszóstkę trzeba zaliczyć drobne awarie instalacji elektrycznej oraz ubytki lakieru na przednich i tylnych zderzakach.

Osoby decydujące się na zakup opisywanego przez nas samochodu powinny szczególną uwagę zwrócić na stan elementów zawieszenia, a w szczególności amortyzatorów i belki skrętnej. W układzie jezdnym należy sprawdzić stopień zużycia przegubów napędowych półosi. Szwankować mogą także łożyska kół przednich, które nie wytrzymują niekiedy trudów jazdy po polskich drogach.

A co Ty sądzisz o peugeocie 106?

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: używana | Peugeot | Peugeot 106
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy