Sześciobiegowy modus
Renault wprowadza na rynek modusa z nowym silnikiem dCi. Jest to wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 1.5l i mocy 105 KM. Współpracuje ona z również nowo opracowaną sześciobiegową skrzynią biegów, która jest efektem współpracy Renault i Nissana.
Nowa jednostka napędowa jest o 5 KM mocniejsza od dotychczasowego silnika 1.5dCi. Jednocześnie aż o 20 procent wzrósł moment obrotowy, który wynosi teraz 240 Nm (przy 2000 obr/min).
Nowy silnik wykonany jest w technologii common rail. Ropa wtryskiwana jest przez sześciootworowe piezoelektryczne wtryskiwacze pod ciśnieniem 1600 bar. Wtrysk odbywa się trzyetapowo: wstępnie, zasadniczo i końcowo. Wtrysk wstępny redukuje charakterystyczny dla silnika Diesla klekot (szczególnie na wolnych obrotach), zasadniczy - generuje energię, a końcowy - spala niespalone wcześniej cząstki, dzięki czemu silnik spełnia normę czystości spalin Euro IV.
Nowa jednostka napędowa produkowana jest w fabryce Renault w hiszpańskim Valladolid.
Sześciobiegowa skrzynia biegów biegów przystosowana jest do maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 240 Nm. Stosowana będzie więc w parze z małymi i średnimi silnikami benzynowymi i Diesla. Inżynierom udało się zachować niewielką masę - mimo dołożenia szóstego biegu ciężar wzrósł tylko o 10 procent i wynosi obecnie 41 kg.
Przekładnia produkowana jest w Sevilli. Rocznie powstawać będzie 450 tysięcy sztuk tych skrzyń, z czego 80 procent trafi do samochodów Renault (modus, megane), a 20 procent - do pojazdów Nissana.
Modus wyposażony w nowy silnik 1.5 dCi i sześciobiegową skrzynię biegów osiąga prędkość maksymalną 186 km/h oraz rozpędza się do 100 km/h w ciągu 11.2 s.