Silniki na medal
Honda, będąca jednym z największych producentów silników spalinowych (około 10 milionów sztuk rocznie), skonstruowała najlepszą, zdaniem 34 jurorów, jednostkę spalinową. Mowa tutaj o hybrydowym silniku Insight IMA (Integrated Motor Assist) o pojemności 1 litra, który został zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu Silnika Roku 2000. Mała jednostka napędowa Hondy pokonała tak zacnych rywali jak Ferrari 5,5 l. V12, Alfa Romeo 2,5 l. V6, czy BMW 3 l. V6 i 4 l. V8 Turbodiesel.
Wszyscy jurorzy byli pod wielkim wrażeniem zharmonizowanej pracy jednolitrowego silnika VTEC i dziesięciowatowego silnika elektrycznego, której efektem jest tak doskonałe przyspieszenie oraz niski poziom zużycia paliwa i emisji szkodliwych spalin - powiedział Graham Johnson, współorganizator Międzynarodowej Nagrody 2000 dla Silnika Roku. Z całą pewnością, Honda wyznacza nowy trend w technologii konstrukcji silników następnego stulecia - dodał Johnson.
Tegoroczne jury składało się z 34 dziennikarzy motoryzacyjnych i niezależnych ekspertów, pochodzących z krajów Europy, Ameryki oraz Australii. Konkurs rozstrzygany był w 8 kategoriach pojemności silnika oraz 3 dodatkowych: "najbardziej ekonomiczny", "przyjazny środowisku" oraz "najlepsza technologia". Honda IMA wygrała w kategoriach: "silnik do 1 litra" oraz "najbardziej ekonomiczny". Punkty przyznawane były na podstawie oceny jazdy przez ekspertów oraz technicznej sprawności pojazdów. Jurorzy brali pod uwagę takie parametry jak zużycie paliwa, wyciszenie i osiągi.
Honda ustanowiła nowy rekord zużycia paliwa. Model insight coupe pokonał trasę o długości 6013 km wokół Wielkiej Brytanii, z wynikiem spalania 2,75 l/100 km. Japoński producent liczy na zapisanie tego osiągnięcia w Księdze Rekordów Guiness'a. Dotychczasowy rekord (3,29 l/100 km) ustanowiony został w 1993 roku i do tej pory nie był pobity.