Renault i Nissan razem
Koncern Renault od czasu przejęcia 36,8% udziałów Nissana w marcu 1999 roku aktywnie współpracował ze swym partnerem tworząc Sojusz Nissan-Renault. W dziedzinie konstrukcji ukończono właśnie prace nad nową, wspólną platformą B. Na jej bazie planowane jest zbudowanie następców nissana nicry i cube oraz renault twingo i clio. Pomimo identycznej specyfikacji podstawowych parametrów płyty podłogowej, zbudowane na niej pojazdy będą się znacznie różnić i zachowają odmienność oraz cechy charakterystyczne dla danej marki.
Pierwszym pojazdem zbudowanym w oparciu o tę platformę będzie nowa micra, której produkcja ma ruszyć w Wielkiej Brytanii w 2002 roku. Ponadto, Nissan i Renault ogłosili niedawno rozpoczęcie prac nad platformą przeznaczoną dla pojazdów segmentu C. Platforma ta znajdzie się w produkcji pod koniec 2002 roku równocześnie z następcą megane, a później zostanie użyta do produkcji nowych konstrukcji Nissana klasy C. Długofalowy plan przewiduje, że do 2010 roku w produkcji znajdzie się 10 platform wykorzystywanych przez obydwu partnerów do konstrukcji pojazdów zachowujących jednak cechy i tożsamość charakterystyczne dla danej marki.
W dziedzinie zespołów napędowych rozpoczęto prace nad małym silnikiem wysokoprężnym. Renault wykorzysta w swoich pojazdach silnik V6 Nissana o pojemności 3.5 dm3 i zastosuje systemy napędu 4x4 Nissana, podczas gdy Nissan wykorzysta przekładnie mechaniczne Renault przystosowane do przenoszenia niewielkich momentów obrotowych. Plany do 2010 roku przewidują wspólne wykorzystanie ośmiu rodzin silnikowych i siedmiu rodzin skrzyń przekładniowych w pojazdach obu marek z napędem kół przednich.
Na światowych rynkach łączna sprzedaż Nissana i Renault zbliża się do 5 milionów pojazdów, co stanowi 8,9% światowego rynku. Plasuje to Sojusz pośród sześciu największych producentów samochodów na świecie. W Europie Nissan i Renault są w trakcie tworzenia wspólnej sieci sprzedaży i marketingu bazującej na sieci Renault. W ramach tej wspólnej sieci koncentrującej się na siedmiu głównych rynkach (Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Szwajcaria, Hiszpania, Wielka Brytania) każda z reprezentowanych marek zachowa własną tożsamość i niezależność.