Lepszy diesel MG-Rovera

Brytyjski producent samochodów, firma MG-Rover zaprezentowała nowy, ulepszony silnik wysokoprężny o pojemności 2,0 litra, który znajdzie zastosowanie w kilku modelach zarówno marki MG, jak i Rover. Piszemy o tym dlatego, gdyż brytyjski koncern wciąż jest tylko o krok od wejścia na polski rynek, przejmując fabrykę na warszawskim Żeraniu. Ma więc to dla nas duże znaczenie. Wprawdzie nie wiadomo jeszcze, czy nowa jednostka napędzać będzie też "polskie" pojazdy, jednak jest ona na tyle interesującą propozycją, że postaramy się ją nieco przybliżyć.

W porównaniu do poprzedniej wersji 2-litrowego diesla nowy silnik dysponuje mocą 113 KM (poprzedni 101 KM), maksymalnym momentem obrotowym 260 Nm (240 Nm), a emisja CO2 do atmosfery pozostała na nie zmienionym poziomie 150 g/km.

Reklama
Dane techniczne przykładowego modelu z nowym silnikiem:
Pojazd:              MG ZR 115 Turbo Diesel
Pojemność silnika:   1994 ccm
Moc maksymalna:      113 KM (83kW) przy 4200 obr/min
Moment obrotowy:     260 Nm        przy 2000 obr/min
Przysp. 0-100 km/h:  9,1 sekundy
Prędkość maksymalna: 187 km/h
Zużycie paliwa
 - w mieście:        7,7 l/100 km
 - poza miastem:     4,2 l/100 km
 - średnie:          5,5 l/100 km
Emisja CO2:          150 g/km
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silnik wysokoprężny | Nie wiadomo | silnik | Rover
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy