Jesteś wierny marce?
Toyota przed Lexusem i Chevroletem - tak wygląda czołówka rankingu lojalności wobec marki opracowanego na podstawie badań przeprowadzonych w USA przez firmę J.D. Power and Associates.
Aż 60.6 proc. osób kupujących samochody Toyoty jest zadowolonych z zakupu i zamierza kupić kolejną toyotę. Niewiele mniejsze zadowolenie wyrażają właściciele lexusów (59.5 proc), chevroletów (58.9 proc) i hyundaiów (57.6 proc.).
Ranking zamykają Isuzu (zaledwie 7 proc. właścicieli kupiłoby ponownie samochód tej firmy) oraz Oldsmobile (przywiązanie na poziomie 4.9 proc.).
Badanie J.D. Power opiera się na wywiadach przeprowadzonych na grupie 171 tysięcy osób kupujących i użytkujących nowe samochody, wśród których 103 088 zastąpiło auto posiadane od nowości. Badanie mierzy zdolność "znaczka na masce" do tego, by klienci kupujący nowy samochód zostali przy marce.
Ranking przywiązania do marki 2004:
1. Toyota 60.6% 2. Lexus 59.5% 3. Chevrolet 58.9% 4. Hyundai 57.6% 5. Honda 55.2% 6. Ford 54.5% 7. Cadillac 52.8% 8. Mercedes 51.6% 9. BMW 51.4% 10. Kia 50.9% 11. Jaguar 48.3% 12. Subaru 48.0% 13. Audi 46.0% 14. Saturn 45.0% 15. Dodge 44.5% 16. Buick 44.4% 17. GMC 44.1% 18. Lincoln 44.0% 19. Nissan 42.3% 20. Porsche 41.8% 21. Land Rover 41.3% 22. Acura 39.8% 23. Chrysler 39.5% 24. Volvo 39.3% 25. Jeep 38.3% 26. Mercury 34.4% 27. Volkswagen 33.7% 28. Pontiac 33.5% 29. Mitsubishi 31.8% 30. Infiniti 31.4% 31. Suzuki 31.4% 32. Saab 30.5% 33. Mazda 23.1% 34. Isuzu 7.0% 35. Oldsmobile 4.9%Porozmawiaj na Forum.