Iveco w Daewoo?
Jak już wczoraj informowaliśmy jest szansa, że rząd zagwarantuje 130 mln. dolarów kredytu na dokończenie inwestycji w nowy samochód dostawczy LD 100 w lubelskiej fabryce Daewoo. Warunkiem tych gwarancji jest porozumienie się w tej sprawie Polmotu z syndykiem upadłościowym fabryki w Lublinie. Rozmowy takie się toczą i jeszcze w tym roku porozumienie z syndykiem prawdopodobnie zostanie podpisane. Przypomnijmy, że LD 100 to zupełnie nowa konstrukcja, przygotowana przez ośrodki badawczo-rozwojowe w Wielkiej Brytanii, w Korei i w Lublinie. Tymczasem kilka dni temu pojawiła się informacja, że lubelskimi zakładami Daewoo Motor zainteresowane jest należące do grupy Fiata ... Iveco.
Następca żuka i lublina to samochód o nadwoziu samonośnym i przednim napędzie. Docelowo pojazd miałby być produkowany w dwóch wersjach rozstawu osi oraz trzech wersjach wysokości nadwozia. Przewidziane są także trzy wersje silnikowe. Jednostki napędowe dostarczać miałaby włoska firma VM oraz Wytwórnia Silników Wysokoprężnych Andoria SA.
To szansa dla zakładów z Andrychowa, które po upadku lubelskiego Daewoo zaczęły borykać się ze sporymi kłopotami. Wprawdzie silniki tam produkowane (2,5 litrowe diesle) od niedawna trafiają do ... Rosji (do zakładów w Sybirsku nad Wołgą gdzie wytwarzane są znane także w Polsce UAZ-y) ale Andoria liczy także na udział w projekcie LD 100.
Tymczasem kilka dni temu pojawiła się informacja, że lubelskimi zakładami Daewoo Motor zainteresowane jest należące do grupy Fiata Iveco.