Citroen i Saab na swoim

Mimo, iż w 2000 roku na polskim rynku motoryzacyjnym zaznaczył się wyraźny kryzys, to niektóre zagraniczne marki odnotowały wzrost swoich udziałów w Polsce. Pierwszą z nich jest Citroen, który przy ogólnym spadku rynku motoryzacyjnego o ponad 25% utrzymał wysokość sprzedaży na poziomie z 1999 roku. Drugą marką jest cieszący się coraz większą popularnością i uznaniem na polskim rynku, szwedzki Saab. W 2000 roku sprzedano o 59% więcej saabów niż w roku poprzednim. Wszystko wskazuje, że na tym się nie skończy, gdyż Szwedzi planują wprowadzić na rynek kolejne wersje swoich samochodów.

Przy spadku rynku motoryzacyjnego o 25,07%, Citroen utrzymał w 2000 roku podobną wielkość sprzedaży jak w roku 1999, osiągając wynik 14 480 sztuk sprzedanych samochodów osobowych i dostawczych. Zajmując dziewiąte miejsce pośród najlepiej sprzedających się marek, Citroen odnotował sukces w stosunku do swych osiągnięć w 1999 roku, zwiększając o 0,7 punktu (z 2,13% do 2,83%) swój udział w rynku.

Najlepiej sprzedającymi się samochodami osobowymi były: Citroen Saxo, stanowiący 1,88% segmentu B2 - 2179 sprzedanych sztuk, Citroen Xsara, który stanowił 2,57% w segmencie M1 - 3689 sztuk, Citroen Xsara Picasso, z 17,45% udziałem w segmencie minivanów - 1771 sprzedanych aut oraz Citroen Berlingo, stanowiący 39,04% segmentu kombivanów - 3811 sprzedanych sztuk. Łącznie Citroen sprzedał 11 684 modeli samochodów osobowych i zajął dziesiąte miejsce w rankingu.

Reklama

Równie udany rok zanotował Saab. W roku 2000 w Polsce nabywców znalazło 267 aut tej marki, co stanowi wzrost o 59% w stosunku do roku 1999. Najwięcej chętnych było na Saaba 9-5 - 209 osób, z czego 125 nabyło samochód w wersji kombi. Saaba 9-3 zakupiło 58 osób.

W tym roku Saab zamierza sprzedać 350 modeli swojej marki. Nową gamę aut otwiera Saab 9-3 2.0 LPT o mocy 150 KM w cenie ok. 89.000 PLN, który w wyposażeniu standardowym posiada klimatyzację, 4 poduszki powietrzne, system aktywnych zagłówków, wycieraczki reflektorów, komputer pokładowy oraz ABS z EBD. Ukoronowaniem oferty Saaba są zaś flagowa limuzyna Saab 9-5 Griffin wyposażona w jedyny tego typu na świecie asymetrycznie turbodoładowany silnik 3.0 V6 oraz "usportowiony" Saab 9-6 Aero rozwijający moc 230 KM i mający niebagatelny moment obrotowy 370 Nm pozwalający na osiągnięcie przyspieszenia na V biegu od 80 do 120 km/h w 8,9 sek.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Saab | Citroen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy