A-Klasa w milionie kopii
Niemiecka fabryka DaimlerChryslera w Rastatt wyprodukowała już milion egzemplarzy modelu A-Klasa. To duży sukces tego pojazdu, który debiutował w dość niesprzyjających okolicznościach (auto początkowo nie przeszło "testu łosia" przewracając się podczas jednej z prób).
Zmiany w konstrukcji zawieszenia A-Klasy i poprawiony układ jezdny sprawiły, że klienci szybko zapomnieli o "wpadce wieku dziecięcego" i przez sześć lat obecności niewielkiego mercedesa na rynku z dużą chęcią kupowali kolejne egzemplarze auta.
Jubileuszowym - milionowym modelem, który opuścił linię produkcyjną zakładów w Rastatt jest szary turbodiesel A 170 CDI z powiększonym rozstawem osi. Ta "dłuższa" wersja A-Klasy zadebiutowała na rynku w 2001 roku. Nadwozie auta urosło wtedy o 170 mm, co zaowocowało większą ilością miejsca wewnątrz pojazdu i poprawą komfortu jazdy. Przez ostatnie trzy lata 40% klientów zdecydowało się na zakup A-Klasy z większym rozstawem osi.
Najważniejszym rynkiem zbytu kompaktowego mercedesa są naturalnie Niemcy. Ponadto pojazd ten cieszy się dużym uznaniem we Włoszech, Wielkiej Brytanii i Francji. W standardowej wersji nadwozia auto dostępne jest w odmianach A 140, A 160, A 190 oraz A 210 - wszystkie z benzynowymi silnikami, a także z wysokoprężną jednostką A 160 CDI. Model z powiększonym rozstawem osi może być wyposażony w te same "benzyniaki" oraz wysokoprężny silnik A 170 CDI z turbodoładowaniem.