11 nowych Audi. Wszystkie mają palić mniej niż 4,6 l/100!

Bluemotion - yym słowem w cennikach Volkswagena określane są wersje opracowane z myślą o jak najniższym zużyciu paliwa. W ofercie Audi tak przygotowane pojazdy noszą nazwę Ultra.

Marka z Ingolstadt poinformowała właśnie, że ich rodzina ulegnie w najbliższym czasie powiększeniu. W ofercie Audi pojawi się aż 11 modeli oznaczonych w ten właśnie sposób.

Wszystkie auta - przedstawiciele serii A4, A5 i A6 - napędzane są dwulitrowym dieslem 2,0 l TDI. W zależności od modelu jednostka rozwijać może 136 KM, 163 KM lub 190 KM. Wersja o mocy 136 KM - oferowana wyłącznie w Audi A4 - dysponować ma maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm (osiąganym w zakresie od 1500 do 3000 obr./min). Mocniejsze odmiany odiągają 400 Nm dostępne między 1750 a 3000 obr./min.

Reklama

By ograniczyć wpływ szkodliwy pojazdów na środowisko w układzie wydechowym zastosowano wydajny katalizator SCR, który odpowiada za usuwanie ze spalin tlenków azotu. Wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin Euro6.

Standardowo wszystkie nowe pojazdy z rodziny Ultra wyposażone będą w ręczną, sześciostopniową skrzynię biegów, której przełożenia dobrano w taki sposób, by zapewnić jak najoszczędniejsza jazdę. Model A6 opcjonalnie może być też wyposażony w zautomatyzowaną, siedmiostopniową, dwusprzęgłową przekładnię S-tronic. W celu obniżenia zużycia paliwa wszystkie samochody mają też przeprojektowane (obniżone) zawieszenie, wyposażono je również w specjalne pakiety poprawiające aerodynamikę.

Największe wrażenie robią osiągi. Najsłabszy model - Audi A4 2,0 TDI ultra z silnikiem o mocy 136 KM - przyspiesza do 100 km/h w 9,3 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 215 km/h. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej wg oficjalnych danych technicznych - wynosi jedynie 3,9 l/100 km.

Zaledwie o 0,7 l więcej na pokonanie 100 km potrzebuje wyposażone w 190-konny silnik Audi A6 Avant z dwusprzęgłową, siedmiostopniową przekładnią S-tronic. Samochód w tej wersji przyspiesza do 100 km/h w 8,5 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 226 km/h.

Oczywiście rzeczywiste zużycie paliwa będzie znacznie większe, praktyka wskazuje, że ok. 40 proc. w stosunku do podawanego przez producenta. Ale to i tak nie są duże wartości.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy