Historia oryginalności

Od czasu wprowadzenia do sprzedaży w roku 1993, suzuki wagon R zmienił styl transportu osobowego w Japonii. Łatwość dostępu, obszerne wnętrze wraz z dużą ilością miejsca pod dachem, naturalna, wysoka pozycja foteli, a także inne cechy niemożliwe dotychczas do uzyskania w samochodzie tego rozmiaru przyczyniły się do sukcesu tego modelu.


Zachowując jego oryginalny charakter firma Suzuki przekształciła wagon R w model o strategicznym znaczeniu międzynarodowym, wyposażając go w silnik o pojemności 1000 cc.

Kiedy firma Suzuki wspólnie z Oplem (o współpracy tej piszemy poniżej) opracowywała nowy model wagon R, mający wejść na rynek międzynarodowy, postawiła sobie za cel stworzenie nowej jakości relację pomiędzy kierowcą a pojazdem mechanicznym - relację, w której prowadzenie samochodu jest przyjemnością a codzienne sprawy łatwiejsze. To innowacyjne spojrzenie pozwoliło firmie Suzuki zająć pierwsze miejsce w bardzo konkurencyjny segmencie japońskiego rynku samochodowego.

Reklama

Wystarczy jedno spojrzenie na model wagon R + aby dostrzec korzyści dla kierowcy tego samochodu. Nadwozie jest kompaktowe, lecz wnętrze jest dużo większe, niż wydaje się na pierwszy rzut oka.

Jego unikalne, lecz bardzo stylowe nadwozie oznacza, iż "erka" nie tylko wyróżnia się wśród innych pojazdów, lecz jest także łatwa do prowadzenia i parkowania w mieście jak i do jazdy na dłuższych trasach. Nie jest to auto mające tylko jedno przeznaczenie i jedną myśl przewodnią, zostało skonstruowane ze świeżym spojrzeniem na problem transportu XXI wieku. To samochód wielofunkcyjny, bezproblemowy i oczywiście dający mnóstwo radości.

Przednie fotele są umieszczone tak aby z nich było dobrze widać drogę wokół nas. Tylne fotele są nieznacznie wyższe co oznacza równie dobrą widoczność dla pasażerów siedzących z tyłu.

16 zaworowy silnik o pojemności 1,3 litra ma blok i głowicę z lekkiego stopu aluminium w celu redukcji wagi pojazdu co z kolei ma wpływ na mniejsze zużycie paliwa i osiągi samochodu. Elektroniczny system wtrysku paliwa zapewnia wystarczającą moc w całym zakresie obrotów silnika.

Specjalnie dopasowane zawieszenie pozwala na optymalne trzymanie się drogi bez straty wygodnej jazdy po szosie. Opony rozmiaru 165/60R14 na 14 calowych felgach czynią auto atrakcyjne i pozwalają na wygodną jazdę po drogach o gorszej nawierzchni. W samochodzie można zamontować zarówno 5-cio biegową ręczna skrzynia biegów jak i 4-ro biegowa skrzynię automatyczną.

Wysoki dach modelu wagon R+ zapewnia więcej miejsca we wnętrzu niż większość modeli naszych konkurentów. zamiast ostrych linii - daje samochodowi aerodynamiczny, wyróżniający i stylowy wygląd. Jego kompaktowe rozmiary zostały powiększone w porównaniu z poprzednimi modelami. Zwiększono długość nadwozia o 100 mm i szerokość o 25 mm. Pojazd przyciąga uwagę dużymi reflektorami i chromowanym obwodem wlotu powietrza (wersja GL) z przodu. Dodatkowo można zamówić spojler dachowy (GL) z wbudowanym światłem stopu.

Jaka jest główna różnica pomiędzy agillą Opla a nowym modelem suzuki wagon R+?



Główne różnice to:


-Pojemność silnika - wagon R+ 1300 cc, agilla 1000 / 1200 cc.


-Możliwość zamówienia automatycznej skrzyni biegów (agilla nie oferuje tej możliwości).


-Stylistyka nadwozia, zawierająca takie elementy jak: przedni i tylny zderzak, wlot powietrza, tylne światła oraz obicia foteli.


-wagon R+ będzie również oferowany z silnikiem 1000 cc i napędem na 4 koła pod koniec roku 2000.



Jaki był udział firmy Opel w pracach nad modelem wagon R+/ agilla?



Mimo iż większość prac wykonano w fabryce Suzuki, Opel był partnerem ze wszystkimi prawami od samego początku tego projektu. Opel miał zarówno wpływ na strukturę projektowanego pojazdu jak i na styl nadwozia i projektowanego wnętrza.



Dlaczego Opel i Suzuki zdecydowały się na kooperację nad tym projektem?



Kooperacja między Suzuki i GM ma już dziewiętnastoletnia historię. Pod koniec roku 1998 podstawy współpracy zostały znacznie rozszerzone. Suzuki jako specjalista w projektowaniu i produkcji pojazdów klasy mikrovan jest w tym konkretnym przypadku doskonałym partnerem dla GM.



INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy