Ford Ranger - pierwsza jazda

Nowy Ranger równie dobrze przeprawi się przez błoto i pojedzie po autostradzie.

Czasy spartańskich pick-upów stworzonych do ciężkiej pracy odchodzą powoli w przeszłość. Najlepszym tego przykładem jest Ford Ranger nowej generacji. Całkowicie nowa konstrukcja bazująca na ramie może być wyposażona w trzy wielkości kabin oraz trzy wysokoprężne silniki o mocach 125-200 KM. Najmocniejsza jednostka imponuje potężnym momentem obrotowym (470 Nm), jednak słabsza 150-konna radzi sobie podczas jazdy niewiele gorzej, zużywając przy tym mniej paliwa. Najpopularniejsza w Polsce wersja z podwójną kabiną posiada ponad 1100 kg ładowności i może holować przyczepę o masie 3350 kg.

Reklama

Dzięki dużemu prześwitowi, napędowi 4x4 oraz wspomagającym systemom elektronicznym (np. asystent ruszania i zjazdu ze wzniesień) samochód zapewnia dobre właściwości terenowe. W porównaniu do poprzednika, nowy Ranger znacznie lepiej zachowuje się podczas jazdy po asfalcie. Zawieszenie zapewnia pewne prowadzenie w zakrętach, a auto nie jest już tak nadsterowne.

Poprawiły się również warunki podróżowania kierowcy i pasażerów. Samochód może być wyposażony w rozwiązania rodem z aut osobowych, takie jak m.in. automatyczna klimatyzacja, kamera cofania czy system bluetooth. Na uwagę zasługuje fakt, że Ranger jako jedyny pick-up otrzymał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Paweł Tyszko

Dane techniczne: Ford Ranger

Wersja2.2 TDCi 1252.2 TDCi 1503.2 TDCi
Silnikturbodieselturbodieselturbodiesel
Pojemność skokowa2198 cm32198 cm33198 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16R4/16R5/20
Moc maksymalna125 KM/3700150 KM/3700200 KM/3000
Maks. moment obrotowy320 Nm/1500375 Nm/1500470 Nm/1500
Osiagi
Prędkość maksymalna175 km/h175 km/h175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h14,9 s12,3 s10,3 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/śr. w l/100 km)
8,3/7,2/7,610,1/7,7/8,512,0/8,1/9,5
Cena119 800 zł122 600 zł149 900 zł
Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy