Salon Paryż 2014 - Volkswagen Passat GTE

Gwiazdą stoiska Volkswagena w Paryżu będzie nowy Passat - w tym pierwsza w historii modelu odmiana hybrydowa z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka, oznaczona jako "GTE".

Sercem Passata GTE jest hybrydowy układ napędowy znany już z Golfa GTE oraz Audi A3 Sportback e-tron - 1,4-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 156 KM, połączony ze 115-konnym motorem elektrycznym, 6-biegową, zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową oraz akumulatorami litowo-jonowymi. Całość generuje moc 218 KM oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Ponieważ akumulatory Passata pozwalają na pokonanie do 50 km bez potrzeby angażowania jednostki spalinowej, jego średnie zużycie paliwa na dystansie 100 km ma wynosić mniej niż 2 l/100 km. Baterie można ładować z domowego gniazdka - trwa to niespełna 4 godziny. W trybie elektrycznym prędkość auta ograniczono do 130 km/h. Przy wykorzystaniu pełni możliwości hybrydy sprint od zera do "setki" zajmuje poniżej 8 s, a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.

Reklama

Volkswagen Passat GTE wyróżnia się inaczej wyprofilowanym przednim zderzakiem z dodatkowym, diodowym oświetleniem, specjalnymi obręczami o średnicy 17 cali oraz akcentami karoserii w kolorze niebieskim: zaciskami hamulców i listwą wlotu powietrza. Model dysponuje też bogatym wyposażeniem, m.in. cyfrowym panelem wskaźników oraz niebieskimi wstawkami tapicerki.

Passat GTE trafi do sprzedaży w Europie w drugiej połowie przyszłego roku.

msob

Osiągi po latach - EKSPLOATACJA

Nowy Volkswagen Passat - polski cennik - MOTORYNEK

Opel Insignia Country Tourer, Volkswagen Passat Alltrack - PORÓWNANIE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy