Przednionapędowe BMW Active Tourer Concept

W Paryżu BMW zaprezentuje prototypu Active Tourer Concept, zapowiadający serię 1 Gran Turismo. Prawdziwym zaskoczeniem nie jest jednak "vanowata" sylwetka nowego modelu, ale... przednionapędowa platforma, która posłuży również do budowy kolejnej generacji Mini.

W Paryżu BMW zaprezentuje prototypu Active Tourer Concept, zapowiadający serię 1 Gran Turismo. Prawdziwym zaskoczeniem nie jest jednak "vanowata" sylwetka nowego modelu, ale... przednionapędowa platforma, która posłuży również do budowy kolejnej generacji Mini.

Nowe BMW będzie konkurować m.in. z Mercedesem klasy B. Karoseria Active Tourer Concept mierzy 435 cm długości, 183,4 cm szerokości i 156 cm wysokości przy rozstawie osi równym 267 cm. Dla porównania, dla klasy B dane te wynoszą odpowiednio: 436, 178,6, 155,7 oraz 270 cm.

Podczas gdy wygląd nadwozia wersji produkcyjnej BMW 1 GT zapewne niewiele się zmieni w porównaniu do prototypu, futurystyczne, wykończone skórą i włóknem węglowym wnętrze z dotykowymi panelami pozostanie zarezerwowane tylko dla modelu pokazowego.

Kabina BMW Active Tourer Concept mieści pięć osób. Pasażerowie tylnych siedzeń mają do dyspozycji składane stoliki, a funkcjonalność przestrzeni bagażowej zwiększa oparcie dzielone w proporcji 40:20:40. Dodatkowe światło wpuszcza do wnętrza słusznych rozmiarów okno dachowe

Do napędu prototypu służy hybrydowy zespół napędowy o łącznej mocy 190 KM. 1,5-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy wprawia w ruch przednie koła, zaś silnik elektryczny - tylne. BMW deklaruje, że Active Tourer Concept rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 8 s i osiąga prędkość maksymalną 200 km/h przy średnim zużyciu poniżej 2,5 l/100 km. Wynik ten uwzględnia jednak dystans pokonany wyłącznie siłami jednostki elektrycznej. Energia zgromadzona w baterii (którą można ładować z gniazdka) pozwala na przejechanie w ten sposób około 30 km.

Reklama

Nie wiadomo, czy produkcyjne wcielenie BMW 1 GT będzie dostępne w wersji hybrydowej. Z pewnością do napędu auta posłuży nowa generacja 3-cylindrowych silników o pojemności 1,5 litra, o której pisaliśmy wczoraj. Produkcyjny model zadebiutuje w przyszłym roku.

Marcin Sobolewski

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy