Nowe hybrydy Forda i VW w USA

Na amerykańskim rynku startuje sprzedaż Jetty z napędem hybrydowym. Nowym modelem Volkswagen chce skusić nabywców, którzy myślą o zakupie Toyoty Prius. I nie tylko Volkswagen.

Hybrydową Jettę zaprezentowano w styczniu br., podczas salonu samochodowego w Detroit. Zgodnie z zapowiedziami, Volkswagen ogłosił właśnie ceny modelu w USA. Podstawowa wersja z klimatyzacją, 15-calowymi alufelgami i Bluetooth została wyceniona na 25 790 dolarów, zaś topowa odmiana SEL Premium (m.in. reflektory ksenonowe i kamera cofania) - 32 075 dolarów. 

Volkswagen Jetta Hybrid napędzany jest 1,4-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym TSI o mocy 150 KM, połączonym z 20-konnym silnikiem elektrycznym. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 170 KM. Moment obrotowy trafia na przednie koła za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni zautomatyzowanej DSG, a energia elektryczna magazynowana jest w bateriach litowo-jonowych. Hybrydowa Jetta zużywa średnio 5,3 l/100 km.

Reklama

Dla porównania, ceny Toyoty Prius z hybrydowym zespołem napędowym o mocy 136 KM i bezstopniową przekładnią zaczynają się w USA od 24 795 dolarów. Najdroższa wersja Five to wydatek 30 600 dolarów. Wyposażenie - podobne jak w Jetcie. Prius ma większy rozstaw osi (270 wobec 264 cm w Jetcie) i zużywa mniej paliwa (średnio 4,7 l/100 km), Jetta oferuje z kolei nieco większy zasięg w trybie elektrycznym (1,9 km wobec 1,6 km) oraz lepsze osiągi (od 0 do 96 km/h przyspiesza w 9 s, zaś Prius - w 10,2 s). 

Czy hybrydowa Jetta odbierze klientów Priusowi? Odpowiedź wskażą najbliższe miesiące. We wrześniu Toyota odnotowała w USA spektakularny, 42-proc. wzrost sprzedaży względem tego samego miesiąca 2011 r., po części z powodu odrabiania strat po ubiegłorocznym tsunami w Japonii. Rodzina modeli Priusa (miejski model C - odpowiednik europejskiego Yarisa, "klasyczny" Prius oraz minivan Prius V, w Europie znany jako Prius+) znalazła w tym czasie 18,9 tys. nabywców. Kolejne 23 tys. wybrało kompaktową Corollę, z którą konkurują Jetty napędzane silnikami spalinowymi. Łącznie, sprzedano ponad 171 tys. Toyot.

Coraz więcej aut sprzedaje w USA także Volkswagen. We wrześniu sprzedaż firmy w USA sięgnęła 34,4 tys. aut. To o 34 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu przed rokiem. Jetty w wersji sedan i kombi padły łącznie wyborem 14,8 tys. klientów. Warto zauważyć, że obecnie co czwarty sprzedawany za oceanem egzemplarz Volkswagena zasilany jest silnikiem Diesla.

Atak na Priusa - tym razem w wersji V - przypuszcza także Ford z hybrydowym C-Maxem. Mają mu w tym pomóc spoty rysunkowe z serii "Linia", stworzone przez włoskiego karykaturzystę Osvaldo Cavandoli. W reklamach marketingowcy Forda dobitnie zaznaczają, że C-Max jest od Priusa V mocniejszy (188 KM kontra 136 KM) i bardziej oszczędny (5,0 l/100 km wobec 5,6 l/100 km), lepiej się prowadzi, a do tego mniej kosztuje (25 995 wobec 27 280 dolarów). Jednak i na wyniki tej bitwy trzeba poczekać. C-Max zadebiutował dopiero w minionym miesiącu. Kupiło go wówczas 969 osób, podczas gdy Priusa V - 3088.

Marcin Sobolewski

Nowa Toyota Prius+ w Polsce - CENY

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy