Nowa Honda Fit/Jazz - zdjęcia
Produkowana od 2007 roku Honda Jazz (w Japonii i USA znana pod nazwą Fit) wybiera się na emeryturę. Wizytówką nowej generacji modelu będzie wersja hybrydowa z nową, dwusprzęgłową przekładnią.
Honda zaprezentowała właśnie zdjęcia i pierwsze informacje dotyczące japońskiej wersji Fita. Do sprzedaży na rodzimym rynku model trafi we wrześniu br.; w Europie i USA pojawi się w pierwszej połowie 2014.
Nowa generacja zachowała swoją "vanowatą" formę karoserii i śladem CR-V, wyzbyła się przy okazji obłości poprzednika. Z tyłu pojawiły się pionowe lampy, a w kabinie - nieskomplikowana deska rozdzielcza ze skierowaną ku kierowcy konsolą środkową z centralnie umieszczonym wyświetlaczem. Atutem Fita ma być zmyślnie składana tylna kanapa (patrz: album zdjęć).
Na japońskim rynku auto oferowane będzie z benzynowymi jednostkami o pojemności 1,3 l (99 KM) oraz 1,5 l (132 KM), a także w wersji hybrydowej, z 1,5-litrową jednostką benzynową w cyklu Atkinsona (opóźnione zamknięcie zaworów ssących) i 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową zamiast stosowanej wcześniej bezstopniowej skrzyni CVT. Honda deklaruje, że Fit Hybrid jest o ponad 1/3 oszczędniejszy od obecnej generacji modelu - w japońskim cyklu pomiarowym zużywa średnio zaledwie 2,7 l/100 km. W trybie elektrycznym będzie w stanie pokonać dystans 3 km z prędkością do 50 km/h.
Nie wiadomo, czy samochód będzie w tej konfiguracji sprzedawany w Europie i Ameryce Północnej. Można się jednak spodziewać, że podobny zespół napędowy trafi do innych, niewielkich modeli Hondy. Nowa generacja Fita/Jazza ma pomóc odzyskać firmie utraconą w ostatnich latach pozycję w segmencie aut klasy B i mirkovanów.
Kolejne informacje o nowej generacji Fita/Jazza - w tym wymiary nadwozia - opublikujemy niebawem.
msob