Renault Clio Esprit Alpine. Sportowego charakteru mu nie brakuje
Nowością w gamie Renault Clio, która pojawiła się podczas przeprowadzonego w tym roku liftingu, jest wersja o nazwie Esprit Alpine. Czym wyróżnia się ta odmiana i skąd wzięła się jej nazwa?
Pierwszym pojazdem dostępnym w wersji Espirt Alpine był Austral, który jako zupełnie nowy model trafił do salonów pod koniec 2022 roku. Od tamtej pory gama modeli dostępnych w tej wersji jest systematycznie poszerzana, a przy okazji liftingu Esprit Alpine trafiło do Clio. Docelowo w odmianie Esprit Alpine mają być dostępne wszystkie modele Renault.
Nazwa Alpine nawiązuje oczywiście do reaktywowanej po przeszło 20 latach marki produkującej samochody sportowe. Przypomnijmy, że Alpine zakończyło produkcję w 1995 roku, by powrócić w 2017 roku z pierwszym i do dziś jedynym modelem - A110. Wiemy jednak, że na 2024 rok zaplanowano premierę hot-hatcha, rok później pojawi się sportowy SUV, a w 2026 roku debiutować ma następca A110.
Ponadto Alpine pracuje nad samochodami z napędem elektrycznym i wodorowym, a także silnikami na paliwo syntetyczne.
Reaktywacja Alpine skłoniła Francuzów do tego, by wycofać wersje R.S Line, zastępując je wersją Esprit Alpine. Innymi słowy, tak oznaczane są najlepiej wyposażone i najdroższe wersje, którym nie brakuje również sportowego charakteru.
Renault Clio w wersji Alpine wyróżnia się ciekawymi, sportowymi akcentami. Z zewnątrz samochód można poznać po zmienionym grillu, logo ze szczotkowanego aluminium, różnego rodzaju detalach w kolorze szarym, specjalnych emblematach na przednich nadkolach i 17-calowych alufelgach o specjalnym wzorze. Zderzaki są takie same jak w "zwykłych" wersjach, ale przedni jest dwukolorowy (kolor nadwozia jest przełamany przez detale w kolorze aluminium), a z tyłu pojawił się przyciągający wzrok dyfuzor.
W kabinie znajdziemy sportowe fotele skórzano-materiałowe z wyhaftowanym logiem Alpine i świetnym trzymaniem bocznym oraz niebieskimi przeszyciami. Na progach umieszczono natomiast nakładki z napisem Alpine. Czerwono-biało-niebieskie przeszycia ma również gruba, sportowa kierownica, a niektóre fragmenty deski rozdzielczej są pokryte miękkim materiałem. Przeszycia znajdziemy również na pasach bezpieczeństwa.
A ile trzeba zapłacić za Renault Clio Esprit Alpine? Wersję tę można wybrać już w samochodzie z bazowym silnikiem 1.0 TCe o mocy 90 KM (co ciekawe nie jest dostępna w połączeniu z fabryczną instalacją LPG). O ile ceny takiego auta w bazowej wersji evolution zaczynają się od 74 200 zł, to za topową odmianę Esprit Alpine trzeba zapłacić 93 900 zł ("środkową" propozycję stanowi wersja techno za 82 900 zł).
Natomiast chcąc jeździć samochodem hybrydowym o mocy 145 KM należy przygotować się na wydatek 99 200 zł (evolution). Cennik zamyka hybrydowe Clio Esprit Alpine, które wyceniono na 118 900 zł.
A jak wyposażone jest Clio Esprit Alpine? Za pokładzie znajduje się szereg systemów asystujących kierowcy, m.in. system ostrzegania o nadmiernej prędkości, rozpoznawania znaków drogowych, kontroli martwego pola , przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, ekran cyfrowych zegarów 10,25 cala oraz system infotainment Easy Link z ekranem 9,3 cala. Samochód posiada też światła Full LED, bezkluczykowy system dostępu czy automatyczną klimatyzację.
Jednym słowem, jeśli ktoś szuka samochodu Renault i chce wersję atrakcyjną stylistycznie, wyróżniającą się na drodze, a jednocześnie doskonale wyposażoną, to powinien celować właśnie w Esprit Alpine. Dziś w tej wersji dostępne są Austral i Clio, ale już wkrótce dołączą do nich Espace i Rafale.