Facebook (Meta) rozpoczął współpracę z BMW dotyczącą okularów AR
Facebook (przemianowany ostatnio na Meta) razem z BMW badają wpływ okularów rozszerzonej rzeczywistości (AR - Augmented Reality) na prowadzenie samochodu. Badania mają również na celu określenie w jaki sposób okulary mogłyby zostać zintegrowane z systemami wykorzystywanymi w autach.
Projektowane okulary Facebooka od dawna wzbudzają kontrowersje. Wyposażone w kamery i czujniki ruchu, monitorują aktywność użytkownika, łącząc je z wyświetlaniem elementów związanych z rozszerzoną rzeczywistością. Aktualnie Facebook testuje swoje okulary w okolicach San Francisco. Okulary jednak nie są rekomendowane podczas jazdy samochodem.
Właśnie aspekt związany z bezpieczeństwem firma będzie chciała zbadać przy współpracy z BMW. Facebook określi, czy okulary rzeczywiście wpływają negatywnie na prowadzenie pojazdów, czy rozpraszają kierowcę oraz spowalniają czas jego reakcji.
Dodatkowym aspektem, nad którym pochylą się obie spółki będzie potencjalna możliwość skonfigurowania okularów z systemami umieszczanymi w samochodach. Możliwe, że w przyszłości zastąpią one wyświetlacze head-up display (HUD), wyświetlając przy okazji dodatkowe informacje dotyczące aktualnej sytuacji na drodze.
***