Chevrolet podjada Opla

Dan Akerson, szef koncernu General Motors, jest sfrustrowany bratobójczą konkurencją, jaką toczą ze sobą w Europie marki Opel i Chevrolet.

Europejski oddział Chevroleta miał w założeniu oferować przystępne cenowo i funkcjonalne samochody. Z biegiem lat jego oferta wzbogaciła się m.in. o minivana, kompaktowe kombi oraz miejskiego crossovera, a na listę wyposażenia wielu modeli trafiły dodatki takie jak ksenonowe reflektory czy nowoczesny system multimedialny z nawigacją. To pozycje, które zaspokajają potrzeby szerokiej rzeszy klientów. Ci nie mają już potrzeby odwiedzania salonów Opla, teoretycznie oferującego samochody pozycjonowane poziom wyżej.

Dan Akerson przyznał, że podejmowane w ostatnich latach wysiłki Opla nie mają odzwierciedlenia w praktyce. - Sądzę, że istnieje konflikt kanałów (komunikacyjnych obu marek). Mamy zamiar rozwiązać ten problem - powiedział serwisowi "Autonews".

Reklama

Po raz pierwszy do mediów trafiła sformułowana w ten sposób opinia na temat wewnętrznej konkurencji Opla i Chevroleta. Jeszcze we wrześniu br. Thomas Sedran, szef Chevroleta, mówił we Frankfurcie, że pomiędzy obiema markami "istnieje tylko nieznaczna interakcja".

Akerson wspomniał, że obecna sytuacja przypomina dawne czasy, gdy koncern GM oferował niewiele różniące się auta pod kilkoma markami (tzw. badge engineering). Dość wspomnieć o przypadku Cadillaca Cimarrona (fot.), który w latach 80. miał odbić za oceanem nabywców BMW serii 3 i Mercedesa 190. Zbudowany w oparciu o taniego Chevroleta Cavaliera model w ciągu 7 lat produkcji znalazł zaledwie 132 tys. nabywców. Późniejsze próby debiutu Cadillaca w tym segmencie - z bazującym na Oplu Omedze B sedanie Catera oraz BLS-ie wykorzystującym elementy Opla Vectry - również skończyły się rynkową klęską.

GM czeka trudna sztuka udowodnienia klientom, że zarówno Chevrolet, jak i Opel mają do zaoferowania unikalne wartości.

Jak jednak pokazuje przykład Volkswagena, Seata i Skody, interesy kilku marek jednego koncernu da się pogodzić mimo podobnej oferty.

msob, źródło: Autonews, zlomnik.pl

Dlaczego spada sprzedaż Chevroleta w Europie?

Chevrolet Trax 1.7D AWD LTZ - TEST

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy