Tajemnicze auto na ulicach Łodzi. Wszystko wskazuje na to, że to Fiat Centoventi

Początkowo maskowanie prototypowych samochodów, które odbywały testy w warunkach drogowych przed oficjalną premierą, było dość proste. Zasłaniano ogólne kontury nadwozia, zaklejano żółtą i czerwoną taśmą światła i to w zupełności wystarczało.

Pod koniec lat 80. zmieniły się jednak założenia i taśma maskująca pojawiła się również na pasie przednim i tylnym samochodu. Często decydowano się również na zasłanianie bocznych szyb, które miały charakterystyczny kształt.

Kolejny krok naprzód zrobiono przy okazji Opla Corsy C z 1999 roku, którą zamaskowano nowym rodzajem folii, nazwanej "Fishies", ze względu na znajdujący się na niej wzór przypominający ryby. Naklejanie jej zajmowało trzyosobowemu zespołowi kilka dni.

Później przyszedł czas na podkładanie pod kamuflaż elementów plastikowych i piankowych, których zadaniem było zniekształcanie faktycznego kształtu nadwozia. Pojawił się też nowy wzór folii, "Flimmies", który można było zobaczyć na Astrze z 2009 roku. Pozwoliła ona skrócić czas oklejania samochodu do dwóch dni. Niestety, nadal nakładano ją partiami, a usunięcie jej było bardzo trudne.

Reklama

Kolejnym ułatwieniem była folia "Wirries", wykonana przy użyciu technologii sitodruku. Stosowano ją w latach 2011-2013. Pozwalała ona na naklejenie jej w jeden dzień i bezproblemowe ściągnięcie.

Wymagania stawiane przed taką folią są bardzo duże. Musi ona wytrzymywać temperatury w przedziale -40 do +80 stopni Celsjusza, być odporna na uszkodzenia i promieniowanie UV.

Czy samochód na zdjęciu, które zostało zrobione w Łodzi to właśnie taki prototyp podczas jazd próbnych?  Jego rejestracja sugeruje, że pochodzi z południa Polski. Być może to auto testowane przez Bosmal z Bielska Białej. To Instytut Badań i Rozwoju Motoryzacji, który specjalizuje się w wykonywaniu prac badawczo-rozwojowych oraz produkcyjnych na zlecenia krajowych i zagranicznych firm, głównie motoryzacyjnych. To właśnie tam przez wiele lat trafiały do badań prototypy fiatów, alfy  romeo, lancii,  ale także samochody innych niż Grupy Fiata producentów.

Wszystko wskazuje na to, że to prototyp ... Fiata Centoventi (120). Jak już informowaliśmy w drugiej połowie 2022 r. fabryka FCA w Tychach ma  rozpocząć seryjną produkcję pierwszego z trzech nowych modeli samochodów - marek Fiat, Jeep oraz Alfa Romeo. "Stodwudziestka" zatem będzie pierwsza...

Fiat Concept Centoventi (po włosku ta nazwa oznacza po prostu liczbę 120 i jest hołdem dla uczczenia 120-lecia włoskiej firmy) został zaprezentowany na salonie Genewie w 2019 roku, a więc blisko 2 lata temu. Samochód mierzy 3680 mm długości, 1740 mm szerokości i 1527 mm wysokości. Rozstaw osi to 2430 mm. Jeśli auto w podobnej formie trafi na rynek, będzie go można traktować jako następcę Punto.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy