Skoda Rapid hitem wśród Polaków
Skoda Rapid okazała się najchętniej kupowanym przez osoby prywatne samochodem kompaktowym. Tak wynika z danych CEPiK obejmujących pierwszy kwartał.
Rapid przebił się na czoło zestawienia najchętniej kupowanych przez klientów indywidualnych komapktów już w styczniu. Dobre wyniki notowane również przez kolejne dwa miesiące złożyły się na rezultat 1 333 egzemplarzy sprzedanych polskim nabywcom w pierwszym kwartale.
Zainteresowanie modelem nieustannie wzrasta: w każdym z miesięcy osiągnięto znaczną poprawę wobec wyniku z analogicznego okresu przed rokiem, w zestawieniu kwartalnym sumując się na rezultat lepszy aż o 21% od tego z pierwszego kwartału roku 2014 i blisko o 1/5 lepszy od kolejnego rynkowego konkurenta w zestawieniu.
Skoda Rapid zadebiutowała w 2012 roku jako zupełnie nowy model pozycjonowany pomiędzy Fabią a Octavią. Szybko zdobyła sobie zainteresowanie polskich klientów, przekonując połączeniem kompaktowych wymiarów i relatywnie niskiej ceny z ponadprzeciętną przestronnością i znanym z większych modeli.
Początkowo Skoda Rapid była oferowana wyłącznie jako liftback. Następnie oferta została poszerzona o pojemną wersję Spaceback. Rapid Spaceback to jednocześnie pierwszy hatchback Skody w segmencie samochodów kompaktowych, jednak wciąż wyróżniający się wśród konkurencji pojemnością bagażnika.
Na polskim rynku niebagatelny wpływ na poziom sprzedaży ma cena. Skoda Rapid oferowana jest w promocyjnych wersjach MAX z powiększonym wyposażeniem, przy cenie zaczynającej się już od 44 500 zł. Klientów przyciągają również upusty sięgające 4 700 zł oraz fabryczna instalacja LPG dostępna w cenie 2 600 zł.