Flagowy SUV Lexusa: aż trzy rodzaje napędu hybrydowego

Lexus RX to model w gamie japońskiej marki, który przez lata wyznaczał nowe standardy i kreował trendy w swoim segmencie. Choć SUV-y konkurencji regularnie podążają jego śladami, RX za każdym razem jest o kilka kroków przed nimi. Czym zaskakuje piąta generacja?

Prezentacja partnera

Zacznijmy od liczb, ponieważ to one robią największe wrażenie. Lexus RX w Polsce zadebiutował w 2000 r., a od tego czasu sprzedało się ponad 10 tys. egzemplarzy wszystkich generacji. Ponad połowę całkowitej sprzedaży stanowiły modele z napędem hybrydowym. Natomiast na całym świecie Lexusa RX nabyło już niemal 3,8 mln osób. Wynik ten może się zmienić, gdyż legendarnego SUV-a można obecnie nabyć w korzystnych cenach.

Trzy hybrydy, jeden cel

Piąta generacja Lexusa RX to aż trzy rodzaje napędu hybrydowego: cechująca się wydajnością hybryda RX 350h o mocy 250 KM, pierwsza w historii modelu hybryda typu plug-in (czyli ładowana z gniazdka) RX 450h+ o mocy 309 KM i do 69 km zasięgu w trybie elektrycznym oraz najmocniejsza w zestawieniu hybryda RX 500h o mocy 371 KM. Cel pozostaje jeden: odpowiedź na zróżnicowane oczekiwania współczesnych kierowców. A ci mają w czym wybierać, bowiem czołowy SUV Lexusa dostępny jest w siedmiu wersjach wyposażenia, z czterema rodzajami tapicerki oraz w 11 kolorach lakieru.

Największe wrażenie robi oczywiście wersja RX 500h. Warto się jej uważniej przyjrzeć, ponieważ po raz pierwszy w historii marki napęd hybrydowy połączono z turbodoładowanym silnikiem, 6-biegową skrzynią automatyczną oraz nowym napędem 4x4 DIRECT4. Oznacza to, że Japończycy połączyli ze sobą największe zalety hybryd i samochodów spalinowych o imponujących osiągach. Efekt? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiągniemy w zaledwie 6,2 s. To jednak nie wszystko. Wspomnieć należy również o większej sztywności zawieszenia, niżej usytuowanym środku ciężkości i mniejszej masie. Wszystko po to, by nadać modelowi dynamiki, a kierowcy zapewnić niemal sportowe wrażenia z jazdy. Emisje CO2 w cyklu WLTP wynoszą ok. 182-189g/km, a średnie spalanie - 8-8,3 l/100 km.

F SPORT Design: nowa wersja wkracza do gry

Fani sportowych emocji obojętnie nie przejdą również obok nowej wersji F SPORT Design, oferowanej jako klasyczna hybryda RX 350h lub hybryda plug-in RX 450h+. Odsłona ta z jednej strony wyróżnia się zewnętrznymi akcentami wizualnymi (efektowne wloty powietrza w zderzaku czy przedni grill pomalowany na czarno), z drugiej - dopracowanym wnętrzem.

Wspomnieć wystarczy o ambientowym oświetleniu w 64 barwach czy wentylowanych fotelach przednich z pamięcią ustawień, które nie wiążą się z dodatkową opłatą. W standardzie znajdziemy szereg innych, przydatnych i funkcjonalnych rozwiązań: indukcyjną ładowarkę do smartfonów oraz elektryczną klapę, otwieraną ruchem nogi. Co więcej, zainteresowani wybierać mogą między czterema kolorystykami tapicerki - zawsze wykonanej ze skóry naturalnej z elementami syntetycznymi. Lexusa RX F SPORT Design można ponadto wyposażyć w szklany dach panoramiczny.

Sportowe akcenty stylistyczne i komfortowe wnętrze to jedno. Wraz z wersją F SPORT Design debiutuje bowiem także system Predictive Efficient Drive. W praktyce pozwala on na jeszcze bardziej efektywne wykorzystanie napędu hybrydowego - zarówno klasycznego, jak i typu plug-in. Efektywność w tym przypadku oznacza przede wszystkim mniejsze zużycie paliwa. W jaki sposób to osiągnięto? Poprzez połączenie Predictive Efficient Drive z wbudowaną nawigacją, dzięki czemu samochód "uczy się" ekonomicznej jazdy w oparciu o styl jazdy i zachowania kierowcy oraz wskazania GPS-u (panujący na drodze ruch czy ukształtowanie terenu).

Opcja, która jest standardem

- Przez ponad 20 lat na rynku RX zyskał renomę komfortowego, niezawodnego, a dzięki napędom hybrydowym oszczędnego SUV-a dla osób, które cenią najwyższą jakość wykonania oraz niecodzienny design - tłumaczy Katarzyna Spalińska, Product Manager modelu RX w Lexus Central Europe. Nie są to puste słowa. Dość powiedzieć, iż to, co w konkurencyjnych modelach jest opcją, dla Lexusa RX pozostaje standardem.

Przykład? Choćby elektroniczne klamki, uniemożliwiające otworzenie drzwi w momencie, gdy do pojazdu zbliża się inny uczestnik ruchu i pojawia się ryzyko kolizji. Ale też już trzecia generacja systemów bezpieczeństwa czynnego, czyli Lexus Safety System+. To rozwiązanie poprawiające bezpieczeństwo podróżujących, na które składa się 18 zróżnicowanych systemów. Zapobiegają lub ostrzegają one przed niebezpiecznymi sytuacjami na drodze. Najlepszym potwierdzeniem skuteczności zastosowanych systemów są jednak niezależne testy bezpieczeństwa Euro NCAP, w których Lexus RX zdobył pięć gwiazdek

Inżynierowie Lexusa kolejny raz położyli ogromny nacisk na stworzenie modelu bezpiecznego i wygodnego. Jednocześnie wizytówką marki wciąż pozostaje rozwój napędów hybrydowych i wyznaczanie w tym zakresie nowych trendów. Trudno o lepszy moment, aby się o tym przekonać, gdyż jesień w Lexusie to czas wielu ofert specjalnych i wysokich rabatów.

Prezentacja partnera

.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy