Nissan Juke 1.6 DIG-T 4WD Shiro - test

Juke to teoretycznie model niszowy, a w praktyce rynkowy hit Nissana. Na szczycie jego gamy znajduje się 190–konna wersja Shiro.

Ten crossover, mimo odważnej stylizacji nadwozia, całkiem nieźle się sprzedaje. Także w Polsce - w ubiegłym roku nasi rodacy kupili niemal 3 tys. egzemplarzy. Najchętniej kupowane są odmiany bazowe, ale spore emocje budzi topowa wersja - z doładowanym silnikiem 1.6 DIG-T, o mocy 190 KM, napędem 4x4 i wyposażeniem Shiro (po japońsku "biały").

Nie wiedzieć czemu, taka konfiguracja wymaga zamówienia także bezstopniowej skrzyni biegów CVT. Wyraźnie wpływa ona na osiągi auta (prędkość maksymalna jest o 15 km/h niższa niż w przypadku wersji z napędem przednim i manualną skrzynią). Nieco gorsze jest także przyspieszenie od 0 do 100 km/h, za to zużycie paliwa - wyższe. Producent zdaje sobie z tego sprawę, dlatego topowy Juke ma większy zbiornik paliwa (50 zamiast 46 l).

Reklama

Choć auto jest pięcioosobowe, tak naprawdę idealnie nadaje się dla... dwójki pasażerów. Z tyłu przestrzeni jest mało, a zajęcia miejsc na kanapie nie ułatwiają bardzo małe otwory drzwiowe. Także bagażnik nie szokuje pojemnością - ze względu na napęd 4x4 jest mniejszy niż w autach przednionapędowych. Mieści zaledwie 207 litrów (506 l po złożeniu tylnych siedzeń).

Juke 4x4 wyróżnia się nie tylko napędem, ma także zupełnie inaczej skonstruowaną tylną oś. Zamiast belki skrętnej zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, dzięki czemu własności jezdne są wyczuwalnie lepsze i pozwalają na wykorzystanie potencjału jednostki napędowej.

190-konny Juke w wersji Shiro kosztuje ponad 100 tys. zł. To naprawdę dużo. Cenę tę w jakiejś mierze usprawiedliwia duża moc, napęd na cztery koła i bogate wyposażenie. Do standardu należą nie tylko automatyczna klimatyzacja, ESP, sześć poduszek powietrznych, nawigacja z kamerą cofania i systemem Bluetooth, ale nawet skórzana tapicerka i dostęp bezkluczykowy.

Mimo to trudno uznać Juke'a za okazję. Ale jedno trzeba mu oddać - swoją nietypową stylizacją zdecydowanie wyróżnia się na naszych ulicach.

Plusy:
dobre osiągi, bardzo bogate wyposażenie standardowe, niezłe własności jezdne, ciekawa stylizacja nadwozia i wnętrza

Minusy:
wysoka cena, bardzo krótka lista opcji, spore zużycie paliwa, brak możliwości zamówienia auta z napędem 4x4 i manualną skrzynią

Dane techniczne: Nissan Juke 1.6 DIG-T 4WD

Silnikbenzynowy, turbo
Pojemność skokowa1618 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna190 KM/5600
Maks. moment obrotowy240 Nm/2000
Napęd4x4
Skrzynia biegówbezstopniowa
Pojemność bagażnika (min./maks.)207/506 l
Opony205/55 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)414/177/157 cm
Rozstaw osi253 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h8,4 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)10,2/6,0/7,6
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)11,0/7,2
Cena103 700 zł
Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy