Toyota Verso - pierwsza jazda

Odświeżona Toyota Verso upodobniła się do nowego Aurisa. Na liście zmian nie zabrakło jednak mniej widocznych, choć nie mniej istotnych poprawek.

W klasie niepodzielnie opanowanej przez modele z Francji i Niemiec minivany innych nacji nie mają łatwego życia. Nie znaczy to wcale, że nie próbują zabiegać o klientów. Chevrolet Orlando i Dacia Lodgy kuszą niewygórowaną ceną, Mazda 5 - przesuwnymi drzwiami i orientalną stylizacją, a Toyota... Toyota jest sobą i stawia na rozsądek.

Nowe oblicze

Rozsądek w wydaniu Verso ma teraz bardziej wyraziste rysy. Dynamiczne spojrzenie i mocna rzeźba przedniego zderzaka naśladują nowego Aurisa, a wprawne oko dostrzeże również mniejsze, bardziej aerodynamiczne lusterka boczne. Tylne lampy ze srebrnymi wkładami pozostały bez zmian, podobnie jak przestronna kabina z fotelami dla pięciu lub siedmiu osób.

Reklama

W dwóch pierwszych rzędach miejsca jest pod dostatkiem - Verso ma jeden z największych w klasie rozstawów osi (278 cm). Trzeci nadaje się już tylko do okazjonalnych podróży dla pasażerów o wzroście do 175 cm. Na co dzień lepiej poświęcić go na rzecz bagażnika, który mieści od 155 przez 440 do 1696 l. Organizację przestrzeni ułatwiają przesuwne siedzenia z regulowanymi oparciami w środkowym rzędzie oraz przyjazne podróżnikom drobiazgi, takie jak składane stoliki czy liczne schowki, w tym jeden klimatyzowany.

Przed oczami kierowcy - solidnie zmontowana deska rozdzielcza z centralnie zamocowanym prędkościomierzem, uporządkowaną konsolą środkową i dźwignią zmiany biegów tuż pod ręką. To elementy znane z wersji sprzed liftingu. Teraz pochmurną kolorystykę wnętrza rozjaśniają dodatkowe, srebrne okładziny. Lista wyposażenia droższych wersji obejmuje system multimedialny Toyota Touch z zestawem głośnomówiącym i kamerą cofania (w topowej odmianie Prestige - także z nawigacją). Szkoda, że do wykończenia niższych partii kokpitu zastosowano tworzywa podatne na zarysowania.

Komfort po europejsku

Verso to pierwsza Toyota zmodernizowana w całości pod okiem europejskich konstruktorów. Dopracowali oni charakterystykę układu jezdnego i poprawili izolację akustyczną kabiny. Zawieszenie ciszej wybiera nierówności, a układ kierowniczy - choć mało bezpośredni - daje lepsze wyczucie przednich kół.

Zmianom poddano również 2-litrowego turbodiesla o mocy 124 KM. Dzięki zastosowaniu nowej, mniejszej turbosprężarki szybciej reaguje on na wciśnięcie pedału gazu - odczuwalny przypływ momentu obrotowego następuje już w okolicach 1500 obr./min. Z jednostką współpracuje precyzyjna, 6-stopniowa skrzynia ręczna. Pod maską Toyoty dobrze sprawdza się również 147-konny silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra - jest elastyczny i nieźle wyciszony.

Verso znacznie dojrzało i nieznacznie podrożało. Bazowa cena modelu po liftingu wzrosła o 1000 zł i wynosi 75 990 zł za wersję 1.6. Polski oddział Toyoty planuje sprzedać w tym roku 1000 sztuk auta, o około 100 więcej niż w ubiegłym.

Dane techniczne: Toyota Verso

Wersja1.61.82.0 D-4D2.2 D-CAT2.2 D-CAT
Silnikbenzynowybenzynowyturbodieselturbodieselturbodiesel
Pojemność skokowa1598 cm31798 cm31998 cm32231 cm32231 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16R4/16R4/16R4/16R4/16
Moc maksymalna132 KM/6400147 KM/6400124 KM/3600150 KM/3600177 KM/3600
Maksymalny moment obrotowy160 Nm/4400180 Nm/4000310 Nm/1600340 Nm/2000400 Nm/2000
Osiągi
Prędkość maksymalna185 km/h190 km/h185 km/h195 km/h210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,7 s10,4 s11,3 s10,1 s8,7 s
Zużycie paliwa*8,3/5,6/6,68,7/5,7/6,85,9/4,4/4,98,0/5,5/6,47,2/5,0/5,8
Cena75 900 zł84 990 zł85 990 zł124 990 zł**124 990 zł**
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km); **odmiana 150 KM występuje tylko z 6-biegowym automatem, a 177 KM - z 6-stopniową przekładnią manualną

Marcin Sobolewski

Toyota Verso po faceliftingu od 75 990 zł - CENNIK

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy