Mini Coupe Cooper S - test

Motor
Kokpit dobrze znany z innych wersji Mini. Na plus trzeba zapisać niepowtarzalny styl i świetne materiały, na minus – ergonomiczne wpadki.
Kokpit dobrze znany z innych wersji Mini. Na plus trzeba zapisać niepowtarzalny styl i świetne materiały, na minus – ergonomiczne wpadki.Motor

Mini Coupe Cooper S

Wielki zegar pośrodku świetnie pełni rolę wyświetlacza nawigacji, ale jako prędkościomierz jest zupełnie nieczytelny.
Wielki zegar pośrodku świetnie pełni rolę wyświetlacza nawigacji, ale jako prędkościomierz jest zupełnie nieczytelny.Motor
W tylnej przegrodzie pozostawiono spory otwór do przewożenia dłuższych przedmiotów – wbrew pozorom Coupe jest bardzo praktyczną wersją Mini.
W tylnej przegrodzie pozostawiono spory otwór do przewożenia dłuższych przedmiotów – wbrew pozorom Coupe jest bardzo praktyczną wersją Mini.Motor
Spoiler wysuwa się automatycznie powyżej 80 km/h (można też sterować nim ręcznie).
Spoiler wysuwa się automatycznie powyżej 80 km/h (można też sterować nim ręcznie).Motor
Tylko dwa fotele , ale miejsca na nich jest tyle samo, co w hatchbacku. W wersji coupe siedzi się bardzo nisko, co dobrze pasuje do sportowego wizerunku auta, ale odczuwalnie utrudnia wsiadanie.
Tylko dwa fotele , ale miejsca na nich jest tyle samo, co w hatchbacku. W wersji coupe siedzi się bardzo nisko, co dobrze pasuje do sportowego wizerunku auta, ale odczuwalnie utrudnia wsiadanie.Motor
Zielona lampka – oznaka aktywacji trybu „Sport”. Świetnie wpływa na efekty dźwiękowe.
Zielona lampka – oznaka aktywacji trybu „Sport”. Świetnie wpływa na efekty dźwiękowe.Motor
Panel sterowania nawigacji ma bardzo małe przyciski i jest umieszczony nisko, co utrudnia jego obsługę.
Panel sterowania nawigacji ma bardzo małe przyciski i jest umieszczony nisko, co utrudnia jego obsługę.Motor
Kokpit dobrze znany z innych wersji Mini. Na plus trzeba zapisać niepowtarzalny styl i świetne materiały, na minus – ergonomiczne wpadki.
Kokpit dobrze znany z innych wersji Mini. Na plus trzeba zapisać niepowtarzalny styl i świetne materiały, na minus – ergonomiczne wpadki.Motor
Wielka pokrywa kryje aż 280-litrowy bagażnik.
Wielka pokrywa kryje aż 280-litrowy bagażnik.Motor
Mini Coupe Cooper S
Mini Coupe Cooper SMotor
Dach w Mini Coupe bez dopłaty może być srebrny, czarny lub w kolorze nadwozia.
Dach w Mini Coupe bez dopłaty może być srebrny, czarny lub w kolorze nadwozia.Motor

Okrążenie toru testowego

  • czas okrążenia toru: 1:25,62 min
  • maksymalne przeciążenie boczne: 1,03 g
  • maksymalne przeciążenie wzdłużne (przy hamowaniu): 1,00 g
Motor

Dane techniczne: Mini Coupe Cooper S

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
184 KM/5500
Maks. moment obrotowy
240 Nm/1600
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1165/290 kg
Średnica zawracania
10,7 m
Pojemność bagażnika
280 l
Pojemność zbiornika paliwa
50 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
373/168/138 cm
Rozstaw osi
247 cm
Opony
195/55 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,9 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,3/5,0/5,8
Emisja dwutlenku węgla
136 g/km
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,0 s
0-400 m
15,0 s
0-1000 m
27,4 s
Elastyczność 60-100 km/h
5,2/6,4 s (4./5. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
7,1/8,2 s (5./6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
43,5 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
43,7 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
71,5 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
11,5/7,5
Cena wersji podstawowej**
107 600 zł
Cena
107 600 zł
*opony zimowe, temp. 6°C, nawierzchnia wilgotna; **z tym samym silnikiem
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?