Spadający pasek wieloklinowy

Co może być przyczyną tego, że nowy pasek wieloklinowy spada z kół, na których pracuje?

Przyczyna tkwi prawdopodobnie w zużytym napinaczu, który nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego naciągu paska. Inna możliwość to skrzywienie jednego z kół pasowych. Jeśli bez problemu udaje się zakładać pasek, to chodzi raczej o pierwszą z wymienionych usterek. Należy zatem przyjrzeć się wszystkim kołom, z którymi współpracuje pasek. Te najmniejsze to właśnie rolki prowadzące, a jedna z nich jest jednocześnie napinaczem. Po założeniu paska i uruchomieniu silnika pasek powinien lekko drgać, a wraz z nim rolka napinacza. Jeśli pasek drga, a rolka tkwi nieruchomo, to zapiekła się i nie spełnia już swojej funkcji.

Reklama

Grzejący się silnik - EKSPLOATACJA

Pompa wody w samochodach japońskich - SILNIK

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy