Poluje na ciebie 708 fotoradarów. Znają się na zegarku!

W Polsce na kierowców poluje obecnie 708 fotoradarów. 375 z nich to urządzenia stacjonarne będące w posiadaniu Inspekcji Transportu Drogowego. Pozostałe 333 wykorzystują straże gminne i miejskie.

Wiele urządzeń pracuje przez siedem dni w tygodniu, często po 24 godziny na dobę. Tutaj jednak pojawia się problem. Limit dopuszczalnej prędkości w obszarze zabudowanym zależy od pory doby. Od godziny 5 do 23 samochody poruszać się mogą z prędkością maksymalnie 50 km/h. W godzinach od 23 do 5 limit wynosi 60 km/h. Wielu kierowców zastanawia się jednak, czy do tych dobowych zmian dostosowują się również fotoradary?

Jak donosi "Dziennik Gazeta Prawna" kierowcy, którzy mijają nocą przydrożne fotoradary z prędkością 60 km/h nie mają się czego obawiać. Wszystkie urządzenia należące do Inspekcji Transportu Drogowego sterowane są komputerowo. Z wybiciem godziny 23 urządzenia automatycznie przestawiają się na dokonywanie innych pomiarów.

Reklama

Warto też wiedzieć, że - zarówno w dzień, jak i w nocy - z uwagi na ewentualne błędy pomiaru, urządzenia wykazują tolerancję 10 km/h. W rzeczywistości zdjęcie grozi więc wyłącznie tym, którzy w czasie dnia przejadą obok fotoradaru z prędkością wyższa niż 60 km/h a w nocy - powyżej 70 km/h.

Wątpliwości nie powinni mieć również ci kierowcy, którzy otrzymają zdjęcie wykonane przez fotoradar należący do straży gminnej lub miejskiej. Urządzenia, po przywiezieniu na miejsce pomiaru, każdorazowo programowane są przez strażników - przynajmniej teoretycznie - nie ma więc możliwości pomyłki.

Jak podkreśla cytowana przez "Dziennik Gazetę Prawną" rzeczniczka stołecznej straży miejskiej - Monika Niżniak- przed wysłaniem każde zdjęcie weryfikowane jest przez strażnika. Ponadto wysyłane do kierowców zdjęcia opatrzone są takimi informacjami, jak np. dokładny czas jego wykonania, prędkość pojazdu czy obowiązujące w danym miejscu ograniczenie.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy