Dwumas do wymiany?

Czy jeśli mechanik namawia do wstawienia nowego koła dwumasowego przy okazji wymiany sprzęgła, mimo że obecne koło jeszcze nie jest skrajnie zużyte, to warto go posłuchać?

Stan koła dwumasowego określa się między innymi badając luzy i kąty jego martwej pracy. Jeżeli wartości te są już na granicy dopuszczalnej, to rzeczywiście można pomyśleć o wymianie sprzęgła razem z kołem. Jeżeli natomiast brak objawów zużycia, a luzy mieszczą się z zapasem w dopuszczalnych granicach, to chyba nie warto generować wydatków. Jeżeli koło wytrzyma jeszcze 30 tys. km, to znaczy, że z wydaniem kolejnych 1500-2000 zł będzie można poczekać.

Ślizganie się sprzęgła - SKRZYNIA BIEGÓW

Reklama

Zgrzytająca skrzynia biegów - EKSPLOATACJA

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy