Volvo V40 T3 Momentum - test

Volvo V40 na rynku konkuruje m.in. z Audi A3 i BMW serii 1.
Volvo V40 na rynku konkuruje m.in. z Audi A3 i BMW serii 1.Auto Moto
Volvo V40 wygląda ładnie, zgrabnie i nowocześnie, ale jest przy tym zbyt ciasne.
Volvo V40 wygląda ładnie, zgrabnie i nowocześnie, ale jest przy tym zbyt ciasne.Auto Moto
Deska rozdzielcza V40, czyli dobre materiały i świetne spasowanie. Przyciski sterowania radiem na kierownicy są seryjne w odmianie Momentum.
Deska rozdzielcza V40, czyli dobre materiały i świetne spasowanie. Przyciski sterowania radiem na kierownicy są seryjne w odmianie Momentum.Auto Moto

Zobacz również:

    Konkurenci

    Alfa Romeo Giulietta
    Alfa Romeo GiuliettaAlfa Romeo
    Lexus CT 200h
    Lexus CT 200hLexus
    BMW serii 1
    BMW serii 1BMW

    Bez żadnych kompromisów

    City Safety działa do prędkości 50, a nie 30 km/h. Jeśli wykryje możliwość kolizji, samo hamuje. Przy różnicy prędkości między autami do 15 km/h, unika zderzania!
    City Safety działa do prędkości 50, a nie 30 km/h. Jeśli wykryje możliwość kolizji, samo hamuje. Przy różnicy prędkości między autami do 15 km/h, unika zderzania!Auto Moto
    Uruchamiana przez czujniki w zderzaku. Poduszka powietrzna pieszego wraz z unoszącą się maską redukuje jego obrażenia.
    Uruchamiana przez czujniki w zderzaku. Poduszka powietrzna pieszego wraz z unoszącą się maską redukuje jego obrażenia.Volvo
    System rozpoznawania pieszego przy braku reakcji kierowcy sam wyhamuje auto. Koszt – 7400 zł.
    System rozpoznawania pieszego przy braku reakcji kierowcy sam wyhamuje auto. Koszt – 7400 zł.Volvo

    Dane techniczne: Volvo V40 T3 Momentum

    Silnik
    benzynowy, turbodoładowany, rzędowy, 4-cylindrowy, wtrysk bezpośredni, 4 zawory na cylinder
    średnica cyl./skok tł.
    79,0/81,4 mm
    pojemność
    1596 cm³
    stopień sprężania
    10,0:1
    moc maksymalna
    110 kW/150 KM przy 5700/min
    maksymalny
    moment obrotowy
    240 (270*) Nm przy 1600-4000/min
    *funkcja overboost
    Przeniesienie napędu
    skrzynia biegów
    6-biegowa,manualna
    napęd
    przedni
    przełożenia
    biegi do przodu
    I 3,72; II 2,04; III 1,25; IV 0,91; V 0,73; VI 0,62
    b. wst./p. główne
    3,81/3,61
    Układ jezdny
    przód
    kolumny McPhersona, amortyzatory, sprężyny śrubowe, stabilizator
    tył
    oś wielowahaczowa, amortyzatory, sprężyny śrubowe, stabilizator
    układ kierowniczy
    przekładnia zębatkowa, elektryczne wspomaganie
    Układ hamulcowy/koła
    przód
    tarcze wentylowane (278 mm)
    tył
    tarcze (280 mm)
    systemy wspomagania
    elektroniczny rozdział siły hamowania, wspomaganie nagłego hamowania (EBA), system stabilizacji toru jazdy (DSTC), system City Safety
    opony testowe przód
    205/55 R16
    opony testowe tył
    205/55 R16
    marka i model
    Michelin Energy Saver
    felgi przód
    6,5 x 16 cali
    felgi tył
    6,5 x 16 cali
    średnica zawracania
    10,8 m
    Masy
    masa własna
    1357 kg
    dopuszczalna
    masa całkowita
    1890 kg
    ładowność
    533 kg
    rozkład masy przód/tył
    67/33%
    masa przyczepy
    z hamulcem
    1300 kg
    bez hamulca
    650 kg
    obciążenie haka hol.
    b.d.
    obciążenie dachu
    75 kg
    Jak na swoją wielkość i wyposażenie, Volvo nie waży wiele, choć konkurenci bywają lżejsi. Nie należy zapominać, że V40 w swoim standardzie ma pełne wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo. Na jego plus należy zaliczyć porządną ładowność, wynoszącą 533 kg.
    Volvo V40 T3 Momentum: wykres mocy/momentu obrotowego
    Volvo V40 T3 Momentum: wykres mocy/momentu obrotowegoAuto Moto
    Volvo V40 T3 Momentum: prędkości na biegach
    Volvo V40 T3 Momentum: prędkości na biegachAuto Moto
    Volvo V40 T3 Momentum: najważniejsze wymiary
    Volvo V40 T3 Momentum: najważniejsze wymiaryAuto Moto

    Pomiary testowe

    Volvo V40 T3 Momentum: przyspieszenia

    0-100 km/h
    8,1 s (8,8 s*)
    0-120 km/h
    11,5 s
    60-100 km/h (IV bieg)
    7,7 s
    80-120 km/h (VI bieg)
    13,2 s
    prędkość maksymalna
    210 km/h*
    Mimo że testowe V40 pachniało nowością, wyniki rozpędzania okazały się lepsze niż fabryczne. Silnik najchętniej przyspiesza po przekroczeniu około 2500 obr./min i bez żadnej zadyszki wpada na czerwone pole. Elastyczność mimo długich przełożeń skrzyni biegów – na poziomie BMW 118i.
    *dane fabryczne
    Volvo jest dobrze wyciszone. Dźwięk silnika nawet na wysokich obrotach nie jest natarczywy. Przy szybkiej jeździe większość hałasu pochodzi od opon.
    Volvo jest dobrze wyciszone. Dźwięk silnika nawet na wysokich obrotach nie jest natarczywy. Przy szybkiej jeździe większość hałasu pochodzi od opon.Auto Moto
    Gorsze niż przeciętne wyniki hamowania. Za taki stan rzeczy mogą odpowiadać opony o ograniczonych oporach toczenia. Plus za wysoką odporność cieplną.
    Gorsze niż przeciętne wyniki hamowania. Za taki stan rzeczy mogą odpowiadać opony o ograniczonych oporach toczenia. Plus za wysoką odporność cieplną.Auto Moto
    Zużycie paliwa wyraźnie odbiega od danych fabrycznych. Mimo wszystko 8,3 l/100 km to bardzo przyzwoity wynik.
    Zużycie paliwa wyraźnie odbiega od danych fabrycznych. Mimo wszystko 8,3 l/100 km to bardzo przyzwoity wynik.Auto Moto

    Volvo V40 T3 Momentum

    rodzaj paliwa
    benzyna 95
    poj. zbiornika paliwa
    52 l
    zasięg wg spalania test.
    626 km
    emisja dwutlenku węgla
    125 g/km
    norma emisji spalin
    Euro 5

    Volvo V40 T3 Momentum: cena auta

    Volvo V40 T3
    87 900 zł
    Volvo V40 T3 Momentum
    101 700 zł
    Cena niższa niż od np. Mercedesa klasy A i BMW serii 1. Nieźle wyposażone auto z mocnym 150-konnym silnikiem kosztuje od nich mniej o, odpowiednio, 2000 i 12 400 zł. Plus dla Volvo za elementy bezpieczeństwa, jakich rywale nie oferują.