Volvo S60 D4 AT8 Drive-E R-Design Summum - test

Nowy diesel i ośmiobiegowy automat tworzą dynamiczny zespół. Jednak S60 z pewnością nie jest oszczędne.

Kiedy Volvo ogłosiło wprowadzenie nowych wersji silnikowych, wiadomo było że chodzi o efektywność. Dziś kluczem do sukcesu są niższe koszty produkcji, a w ślad za tym muszą iść lepsze wyniki zużycia paliwa. Postanowiliśmy sprawdzić, jak spisuje się S60 z najnowszym układem napędowym.

Testowane S60 w topowej wersji wyposażenia Summum zostało uzupełnione o pakiet R-Design, którego najbardziej rzucającymi się w oczy elementami są 18-calowe felgi. Silnik skromnie oznaczony jako D4 jest całkowicie nową jednostką konstrukcji Volvo, która ma docelowo zastąpić dotychczas montowane D2 i D3 rodem z Peugeota oraz pamiętające lata 90-te, pięciocylindrowe D5 (w tym modelu zupełnie niekonsekwentnie oznaczane też jako D4). Ewenementem było połączenie elastycznego z natury diesla ze skrzynią mającą aż 8 przełożeń. Na plus tej konfiguracji należy zapisać bardzo przyzwoitą dynamikę i niski poziom hałasu oraz wibracji. Niestety, krytyka należy się za całkowitą rozbieżność danych fabrycznych odnośnie zużycia paliwa z wynikami uzyskiwanymi w codziennej eksploatacji. Jeżeli producent twierdzi, że w mieście wystarczy 5,1 l - to po trwających tydzień testach stwierdzamy, że tak, ale najwyżej na 60 km. Według naszych pomiarów samochód spala w warunkach miejskich grubo ponad 8 l/100 km. Na umiarkowane spalanie można liczyć w ruchu pozamiejskim, ale i tu deklaracje producenta okazują się nad wyraz optymistyczne: fabryka "pomyliła się" o jakieś 75%.

Reklama

Niewątpliwą zaletą S60 w wykonaniu R-Design są fantastycznie wyprofilowane fotele. Nie tylko dobrze trzymają na zakrętach, ale przede wszystkim są bardzo wygodne. Wnętrze jest przestronne i wykończone bardzo przyzwoicie. To sprawia, że Volvo podróżuje się bardzo komfortowo. I nawet opony o superniskim profilu 35 nie są w stanie popsuć dobrych wrażeń z jazdy S60 po niezbyt równych polskich drogach.

Volvo S60 D4 AT8 Drive-E R-Design Summum - podsumowanie

S60 to bardzo przyzwoicie wykonany model. Poważnym minusem jest wysokie spalanie.

Volvo S60 D4 AT8 Drive-E R-Design Summum: plusy

  • komfortowe fotele,
  • szerokie wnętrze,
  • dobra jakość wykończenia,
  • doskonała dynamika,
  • wysoki komfort jazdy,
  • bogate wyposażenie


Volvo S60 D4 AT8 Drive-E R-Design Summum: minusy

  • wysokie zużycie paliwa,
  • ograniczona pojemność bagażnika

Dane techniczne: Volvo S60 D4 AT8 Drive-E R-Design Summum

Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1969 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna181 KM/4250
Maks. moment obrotowy400 Nm/1750
Skrzynia biegówaut./8-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.464/183/148 cm
Rozstaw osi278 cm
Masa/ładowność1626/444 kg
Poj. bagażnika380 l
Poj. zbiornika paliwa67 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h7,4 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)5,1/3,7/4,2
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)8,5/6,4
Cena181 700 zł

Tekst: Marcin Klonowski, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Volvo V60 T5 Drive-E Summum - TEST

Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic Summum - TEST

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy