Porównanie: Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access
Z litrowym silnikiem 208 nie imponuje osiągami, ale do miasta większego mu nie trzeba.
Miejski samochód z 1,4-litrowym silnikiem, który nie osiąga nawet 100 KM mocy trudno nazwać mocarnym. A jednak w ofercie Peugeota 208 są aż dwa słabsze silniki, w tym ledwie litrowy o trzech cylindrach. Sprawdziliśmy, jak bazowa wersja 1.0 VTi radzi sobie w porównaniu z 1.4 VTi.
Jeśli chodzi o osiągi tej pierwszej, trudno by było uznać je za dobre. Odpowiednie zestopniowanie skrzyni biegów sprawia jednak, że litrowa wersja 208 nie tamuje ruchu. Wręcz przeciwnie - przy miejskich prędkościach okazuje się zaskakująco sprawna. Dopiero powyżej 80 km/h silnikowi zaczyna brakować pary.
Mocniejsza wersja zostawia słabszą daleko w tyle - 100 km/h osiąga aż o 3,5 s szybciej.
Jednak różnica między nimi jest wyraźnie odczuwalna dopiero w trasie, gdzie bazowy silnik wymaga od kierowcy starannego planowania każdego wyprzedzania. Odmiana 1.4 nie ma z tym problemów.
Jeśli jednak ktoś zamierza użytkować 208 głównie w mieście, 68-konny silnik może być dobrym wyborem. Tym bardziej że okazuje się znacznie oszczędniejszy.
Co więcej, 208 1.0 Active w cenie zbliżonej do bazowej wersji 1.4 (Access) oferuje wyposażenie bogatsze o klimatyzację czy radio. Można tu też dokupić wiele elementów nieoferowanych w odmianie Access.
Wygrała słabsza wersja, bo zupełnie wystarcza w mieście (w końcu 208 to auto miejskie), a przy tym okazuje się bardzo oszczędna.
BMW 114i, BMW 116i - PORÓWNANIE
Skoda Rapid 1.2 TSI 105 Ambition, Skoda Rapid 1.2 TSI 85 Elegance - PORÓWNANIE