Mitsubishi Outlander 2.0 Invite Plus - test

Obszerny SUV tańszy od kombi klasy średniej? W promocji Mitsubishi Outlander 2.0 2WD kosztuje od 81 990 zł. Okazja?

Na rynku jest niecałe dwa lata, a już przeszedł lifting. Oprócz typowej kosmetyki, jak m.in. zmienione zderzaki czy nowy kolor nadwozia, Japończycy delikatnie skorygowali nastawy układu jezdnego.

Cudów jednak nie ma i Outlander to nadal auto, w którym zapędy kierowcy do szybszego przemieszczania się hamują wyraźne przechyły nadwozia oraz słaba precyzja układu kierowniczego. Podczas nagłych manewrów wpada w kołysanie. Na dodatek, Mitsubishi jest też wrażliwe na podmuchy bocznego wiatru. Na tle innych współczesnych SUV-ów wyróżnia się za to dużym prześwitem, wynoszącym 21,5 cm.

Reklama

Outlandera docenić można za umiejętność, z jaką niweluje nawet spore wyrwy w jezdni. Robi to cicho, ale hałas wewnątrz potęguje głośny na wysokich obrotach silnik, który budzi się dopiero powyżej 4500/min. Wcześniej jest po prostu ospały. Szkoda też, że skrzynia ma jedynie 5 biegów, co przy wysokich prędkościach zdecydowanie nie pomaga w oszczędzaniu paliwa, ani też... uszu pasażerów. Średnio na 100 km Outlander zużywa 9,3 l benzyny. Wynik ten można nieco poprawić w trybie Eco.

Największe zalety Mitsubishi to duża kabina i porządne wyposażenie. Seryjne są m.in.: obręcze aluminiowe 16'', klimatyzacja automatyczna, tempomat czy siedem airbagów. Dla porównania, zwykłe kombi w postaci Toyoty Avensis 1.6 (132 KM) Active kosztuje 87 900 zł i nie ma klimatyzacji automatycznej, tempomatu oraz aluminiowych obręczy.

Promocyjny Outlander to ciekawa oferta. Szkoda, że nie jeździ lepiej.

Mitsubishi Outlander 2.0 Invite Plus - podsumowanie

Ma dużą kabinę i dobre wyposażenie. Choć jeździ, jakby był z innej epoki, to i tak okazja.

Mitsubishi Outlander 2.0 Invite Plus: plusy

  • dobre wyposażenie,
  • obszerna kabina pasażerska,
  • duży bagażnik,
  • łatwa obsługa,
  • komfortowe zawieszenie


Mitsubishi Outlander 2.0 Invite Plus: minusy

  • słaba dynamika przy niskich obrotach,
  • głośny silnik,
  • mała precyzja układu kierowniczego,
  • przeciętna stabilność

Dane techniczne: Mitsubishi Outlander 2.0 Invite Plus

 Mitsubishi Outlander
Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa1998 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna150 KM/6000
Maks. moment obrotowy195 Nm/4200
Skrzynia biegówman./5-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.466/181/168 cm
Rozstaw osi267 cm
Masa/ładowność1385/600 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)591/1022 l
Poj. zbiornika paliwa63 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,6 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)8,7/5,7/6,8
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)10,7/7,9/9,3
Cena81 990 zł

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Robert Brykała

Używane Mitsubishi Outlander I (2003-2007) - OPINIE O SAMOCHODACH

Używany Mitsubishi Outlander II (2006-2012) - OPINIE O SAMOCHODACH

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy