Mazda 3 2.0 Sport - test

Mieszcząca się między bazową 1.6, a topową MPS, Mazda 3 2.0 łączy zalety obu wersji.

Niedawno przeprowadzony lifting Mazdy 3 był bardzo nieznaczny – zmieniono kształt przedniego i tylnego zderzaka. Modernizację widać także we wnętrzu – wskaźniki są teraz podświetlone na biało, dzięki czemu zniknął kontrast między wyświetlaczami u góry konsoli środkowej. Wcześniej jeden z nich był biały, drugi czerwony. Teraz, choć ich kolory wciąż nie są identyczne, wygląda to dużo lepiej. Między prędkościomierzem i obrotomierzem pojawił się wskaźnik podpowiadający, w którym momencie należy zmienić bieg. Szkoda, że nie dodano takiego, który pokazywałby temperaturę płynu chłodniczego. Trzeba zadowolić się niewielką niebieską kontrolką, która gaśnie, gdy płyn się nagrzeje.

Reklama

Oszczędny w mieście
Dwulitrowy silnik benzynowy nie zapewnia może piorunujących osiągów, ale ma całkiem niezłą elastyczność. I – co może być pewnego rodzaju zaskoczeniem – w mieście potrafi zużywać mniej paliwa niż obiecuje producent. W sprzyjających warunkach (niewielkie korki) i przy spokojnym operowaniu pedałem gazu można uzyskać wyniki na poziomie 8-8,5 l/100 km. W trasie odnotować rezultaty zgodne z zapewnieniami Mazdy jest dużo trudniej.

Cena bez zmian
Warto podkreślić, że lifting nie wpłynął na cenę samochodu, co niestety nie znaczy że Mazda 3 Sport 2.0 jest tania. 88 900 zł to sporo, zwłaszcza gdy odnieść ją do konkurentów. Honda Civic 1.8 Sport kosztuje 78 600 zł, a Ford Focus Trend Sport 1.6 EcoBoost – 76 650 zł. Na pocieszenie dla miłośników Mazdy – wyposażenie wersji Sport jest wyjątkowo bogate. Do standardu należą ksenonowe reflektory z doświetlaniem zakrętów, system bezkluczykowy, tempomat, system audio Bose czy układ monitorowania martwego pola lusterek.

Plusy:
bogate wyposażenie (także z zakresu bezpieczeństwa), dobre osiągi, niezbyt wysokie zużycie paliwa w mieście

Minusy:
wysoka cena, skromny wybór silników, wersji wyposażenia i opcji, niewielki bagażnik (w odmianie z subwooferem)

Witold Blady

Dane techniczne: Mazda 3 2.0 Sport

Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa1999 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna150 KM/6200
Maks. moment obrotowy191 Nm/4500
Napędprzedni
Skrzynia biegówman./6-biegowa
Pojemność bagażnika340 l
Opony205/50 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)446/175,5/147 cm
Rozstaw osi264 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna206 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,4 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)9,1/5,3/6,7
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)8,3/5,6
Cena90 400 zł
Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy