Nowe BMW i3 coupe. Czy coupe może być brzydkie?
BMW nie rezygnuje z pomysłu uszczęśliwienia swoich klientów samochodami z napędem elektrycznym.
Na rozpoczynającym się właśnie salonie motoryzacyjnym w Los Angeles marka z Bawarii zaprezentowała kolejny koncepcyjny pojazd sygnowany literką "i" - miejski i3 w wersji coupe.
Na pierwszy rzut oka auto niewiele różni się od modelu z pięciodrzwiowym nadwoziem, jaki zobaczyć można było m.in. na salonie motoryzacyjnym w Paryżu. Samochód pozycjonowany jest w segmencie B - nadwozie mierzy 3 94 m długości, 1 76 szerokości i 1 55 m wysokości. Rozstaw osi - 2 57 m - jest taki sam, jak w wersji pięciodrzwiowej.
Nic nie zmieniło się też w kwestii napędu. Nad tylną osią zamontowany jest elektryczny silnik trakcyjny o mocy 170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm.
Energia elektryczna dostarczana jest z akumulatorów o pojemności 22 kWh, których pełne ładowanie prądem o napięciu 240V (za pomocą specjalnej przystawki) trwa około 4 h.
Samochód w pięciodrzwiowej wersji hatchback trafić ma do produkcji na przełomie lat 2013/2014. Nie wiadomo jeszcze, czy Niemcy zdecydują się też wprowadzić na rynek odmianę coupe.