Crosswagon 156

Jak już pisaliśmy w relacji z Arjeplog, gdzie na zamarzniętym jeziorze odbywają się próby fiata pandy 4x4 ostatni szlif przed-produkcyjny przechodzi tam także napędzana na cztery koła alfa romeo 156 o nazwie Crosswagon. Pojazd ten, który zaprojektowany został przez Centrum Stylistyczne z Arese to połączenie samochodu typu SUV (Sport Utility Vehicle) z typowym Station Wagon czyli kombi.

Alfa Crosswagon posiada stały napęd na cztery koła, o trzech mechanizmach różnicowych, z podziałem momentu preferującym tylną oś! Czyli inaczej niż w samochodach podobnej klasy, np. Audi czy Volvo. Podział momentu pomiędzy przednią i tylną oś jest modulowany w sposób ciągły, zależnie od przyczepności centralnej przekładni różnicowej TORSEN C.

System w normalnych drogowych warunkach napędza koła przednie w proporcji 42/58 %. W terenie proporcje te mogą automatycznie ulec zmianie - od 80/20 % do 20/80 %.

Na "terenowy" wygląd tego modelu składają się aluminiowe listwy ochronne pod drzwiami, specjalne przednie i tylne zderzaki z aluminiowymi wzmocnieniami, oryginalna krata zderzaka i relingi dachowe. Ponadto podniesione zawieszenie w porównaniu z modelem Sportwagon o prawie 6 centymetrów oraz koła 225/55 R17 z oponami o specjalnym bieżniku. Wnętrze nowego modelu to tablica przyrządów o nieco zmienionym wyglądzie, wkomponowany w lusterko kompas i specjalne wycieraczki.

Crosswagon wyposażony będzie jedynie w silnik 1.9 JTD 16v Multijet o mocy 110 kW (150 KM) i mechaniczną 6-stopniową skrzynię biegów o sportowych charakterystykach. W sprzedaży od września.

Reklama

TUTAJ nasza foto-galeria z prób alfy romeo 156 crosswagon w ośrodku testowym koło Arjeplog w Szwecji.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: napęd na cztery koła | koła | romeo | Alfa Romeo 156
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy