Taki jest nowy skyline!
Nissan zaprezentował nową generację modelu skyline.
Samochód trafił już do japońskich salonów. Wciąż musimy poczekać na najmocniejszą odmianę GT-R, która zadebiutuje na salonie tokijskim.
Nissan skyline to coupe, które miano kultowego zdobyło szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Nowa generacja tego pojazdu nawiązuje do sukcesów poprzedników.
Stylizacja samochodu jest typowo japońska. Uniknięto stylistycznych ekstrawagancji, ograniczono ostre kształty, trzymając się obłych krawędzi. Taki założenia sprawiły, że nowy skyline raczej nie może wywoływać negatywnych odczuć, ale jednocześnie wyglądem nie rzuca na kolana.
Jednak to, co najważniejsze ukryto pod maską. Samochód jest napędzany nowym silnikiem V6 o pojemności 3.7 l (VQ37VHR) i mocy 333 KM. Jednostka ta generuje 90 procent maksymalnego momentu obrotowego między 2400 a 7000 obr/min, zaś czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się dopiero przy 7500 obr/min.
Silnik posiada układ Variable Valve Event and Lift (VVEL), który w sposób ciągły zmienia kąt i stopień otwarcia zaworów dolotowych w zależności od stopnia otwarcia przepustnicy i prędkości obrotowej jednostki napędowej. Wraz ze zoptymalizowanym, symetrycznym dolotem powietrza zapewnia to żywą reakcję na gaz, wysoką moc, stosunkowo niskie zużycie paliwa i czystsze spaliny.
Silnik może współpracować krótko zestopniowaną manualną, sześciobiegową skrzynią biegów lub pięciostopniowym automatem z opcją ręcznej zmiany przełożeń.
Samochód standardowo wyposażono m.in. układ stabilizacji jazdy VDC oraz układ 4WAS, który umożliwia skręcanie wszystkich czterech kół. Dzięki temu samochód jest bardziej zwrotny podczas manewrowania oraz stabilny podczas jazdy z wysokimi prędkościami.
Nowy nissan skyline będzie oferowany w czterech wersjach: 370GT, 370GT Type P, 370GT Type S and 370GT Type SP. Wszystkie napędzane są tym samym silnikiem, różniąc się nieco stylistycznie i wyposażeniowo.
Nissan zakłada sprzedaż tego pojazdu na rodzimym rynku na poziomie 200 sztuk miesięcznie.