smart rośnie...
W kwietniu na europejskich rynkach debiutują dwa nowe pojazdy smarta - roadster i roadster-coupe. Auta te wyposażone są w silniki o mocy około 82 KM (60 kW) co przy wadze pojazdu zaledwie 790 kg przekłada się na stosunek 9,6 kg na 1 koń mechaniczny. To nie jedyne nowości smarta. Już na tegorocznym wrześniowym salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem pojawi się kolejna wersja smarta o nazwie forfour.
Pierwsze zapowiedzi "dużego" smarta pojawiły się już w 2001 roku. Wtedy to na IAA we Frankfurcie nad Menem zaprezentowano pojazd o nazwie Tridion4. Ten mierzący 1.79 m samochód z karoserią "One-Box-Design" tak się wtedy spodobał, że postanowiono rozpocząć seryjną produkcję. I tak powstał Forfour, którego prezentujemy na zdjęciach.
Mimo powiększonych rozmiarów (z długości 2,5 metra, do 3,75 m.) nowe auto nie straciło nic ze swojego "smartowskiego" charakteru. Przy proporcjach większych od City Coupe Forfour posiada podobny, największy możliwy rozstaw osi. Wysokość auta to 145 cm, co gwarantuje swobodne wsiadanie i wysiadanie oraz dobrą widoczność podczas jazdy.
Nadwozie, to już niemal dzieło sztuki w wykonaniu firmy smart. Przód auta podkreślają wysoko umieszczone przednie reflektory oraz charakterystyczne wloty powietrza i grill chłodnicy. Tył auta również wyraźnie podkreśla przynależność do swojej marki. Najważniejsze jego elementy to duża szklana powierzchnia tylnych drzwi, spoiler na krawędzi dachu, wysoko umieszczone światła oraz liczne wyżłobienia nadwozia. Podobnie jak to miało miejsce w City Coupe oraz w Cabrio, smart Forfour został wykonany przy użyciu dwóch kolorów i dwóch materiałów: stali do konstrukcji klatki bezpieczeństwa oraz plastiku do stworzenia karoserii.
Smart Forfour ma kosztować poniżej 11 tys. Euro. W sprzedaży znajdzie się na początku 2004 roku.