Nowy Citroen C3 Aircross nieźle namiesza. Rewolucja w segmencie B

W segmencie aut miejskich nowy Citroen C3 Aircross zrobi zapewne spore zamieszanie. Francuzi pokazali światu właśnie pierwsze zdjęcia i poinformowali, że druga generacja małego crossovera będzie oferować aż 7 miejsc siedzących. Co jeszcze o nim wiemy?

Producent spod znaku szewronów zaprezentował światu swoją miejską nowość. Citroen C3 Aircross debiutuje na pierwszych, oficjalnych zdjęciach. Uwagę przykuwa stylowa i muskularna sylwetka, wyeksponowane nowe logo, modne dwukolorowe malowanie oraz większy gabaryt. 

Nowy Citroen C3 Aircross. To będzie rewolucja

Wiele wskazuje na to, że francuska nowość może nieźle namieszać w segmencie B. Druga generacja małego crossovera przy długości 4,39 metra będzie oferować aż 7 miejsc siedzących, a gama silnikowa będzie naprawdę rozbudowana. Nowy Citroen C3 Aircross będzie bowiem dostępny w wersji benzynowej, hybrydowej, a także w pełni elektrycznej. Producent nie zdradza jeszcze na ten moment zbyt wielu szczegółów, ale wspomina o “wysoce konkurencyjnej cenie" i spełnieniu oczekiwań rynku.

Reklama

Nowy Citroen C3 Aircross. Dojrzały i muskularny

Citoren C3 Aircross kończy z krągłościami - teraz będzie muskularny i dojrzały. Miejski crossover uległ radykalnej zmianie, która jest podyktowana nowym językiem stylistycznym marki. Teraz w modzie są solidne boczne listwy, poszerzone nadkola, wysokie maski, kanciaste kształty i duże koła. Projektanci zrobili wszystko, by nowa odsłona emanowała energią oraz siłą. Czy im się udało? To chyba nie podlega dyskusji.

Nowy Citroen C3 Aircross. Aż 7 miejsc w miejskim aucie

Francuska nowość nie tylko dojrzała, ale też urosła. Druga generacja modelu C3 Aircross mierzy 4,39 metra długości (wcześniej 4,16 metra), a dodatkowa przestrzeń pozwoliła wygospodarować miejsce na trzeci rząd siedzeń. Bez wgłębiana się w szczegóły producent mówi także o “największym w tej kategorii" rozstawowi osi, utrzymując przy tym, że pasażerowie podróżujący w ostatnim rzędzie nie będą narzekać na brak miejsca.

Jak jest w praktyce? Tego dowiemy się podczas pierwszego spotkania. Trzeba mieć na uwadze, że Dacia Jogger, również jeden z większych aut w segmencie B, także jest dostępna w 7-miejscowej wersji, jednak trzeci rząd należy traktować jako opcję awaryjną. Zwłaszcza, że po rozłożeniu siedzeń w bagażniku przestrzeń bagażowa drastycznie się kurczy.

Nowy Citroen C3 Aircross. Kiedy na drogach?

W pierwszym oficjalnym komunikacie producent nie zdradza wiele, ale potwierdza, że miejska nowość będzie konkurencyjnie wyceniona, dostępna w kilku wersjach napędowych i trafi na rynek jeszcze w 2024 roku. Premiera nowego modelu ma odbyć się jeszcze latem tego roku, a to oznacza, że przy dobrych wiatrach pierwsze samochody wyjadą na drogi jesienią.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Citroen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy