Oto nowy Peugeot 508 SW

Peugeot zaprezentował właśnie praktyczniejszą wersję swojej topowej limuzyny - modelu 508. Peugeot 508 SW trafić ma do europejskich salonów z początkiem przyszłego roku.

Linie auta mogą się podobać. Karoseria mierzy jedynie 1,42 m wysokości, co niewątpliwie nadaje sylwetce dynamizmu. Ciekawym akcentem są - wkomponowane w linię dachu - relingi i mocno pochylona tylna szyba. Sportowego sznytu dodają również, nietypowe w tym segmencie, drzwi pozbawione ramek szyb. Takie rozwiązanie świadczy m.in. o bardzo wysokiej sztywności karoserii. Całkowita długość nadwozia - 4,78 m - jest o 3 cm większa niż w odmianie ze stopniowanym tyłem.

Tylna część nadwozia przypominać może nieco konstrukcje typu shooting brake. Mocno pochylone słupki, niewielka powierzchnia przeszklona i blenda łącząca tylne światła świetnie komponują się z liniami nadwozia. W prezentowanej odmianie GT obrazu dopełniają duże, okrągłe, chromowane końcówki wydechu i stylizowany na dyfuzor zderzak. Elegancji dodaje, umieszczona tuż pod tylną szybą, listwa z nazwą producenta.

Reklama

Usportowione linie w niewielkim stopniu odbiły się na pojemności bagażnika. Standardowo kufer mieści 530 l, czyli o 30 l mniej niż w poprzedniku. Po złożeniu oparć tylnej kanapy objętość przestrzeni ładunkowej zwiększa się do 1780 l.

Wnętrze znamy już z nowego 508 w wersji sedan. W kabinie znajdziemy m.in. kolejną generację architektury i-Cockpit, pojemne schowki (ten przed pasażerem, chłodzony, mieści dwie butelki o pojemności 1,5 l) i cztery porty USB do ładowania urządzeń mobilnych (po dwa dla każdego rzędu siedzeń). Oprócz tego na liście opcji znajdziemy m.in.: skórzaną lub zamszową tapicerkę, panoramiczne okno dachowe, nawigację satelitarną Tom Tom, system nagłośnienia Focal (z 10 głośnikami) czy ergonomiczne fotele z atestem AGR.

Paleta jednostek napędowych obejmuje dwie wersje benzynowe i trzy odmiany wysokoprężne. Wśród silników z zapłonem iskrowym znalazła się kolejna generacja motoru 1,6 l THP dostępna w dwóch wariantach mocy: 180 KM i 225 KM. Zwolennicy diesli będą mieć do wyboru silniki 1,5 l i 2,0 l z rodziny BlueHDi generujące: 130 KM, 160 KM lub 180 KM. Co ciekawe, tylko podstawowy diesel o mocy 130 KM oferowany będzie z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Pozostałe jednostkui standardowo sprzęgane będą z ośmiostopniowymi przekładniami automatycznymi. Te wyposażone są w tryb ECO umożliwiający tzw. żeglowanie (w zakresie prędkości od 25 do 130 km/h), czyli jazdę z czasowo wyłączoną jednostką napędową.

W drugiej połowie przyszłego roku ofertę uzupełnić ma, ładowana z sieci, hybrydowa odmiana plug-in. Akumulator trakcyjny zostanie umieszczony pod tylną kanapą, dzięki czemu auto dysponować ma identyczną, jak w przypadku wersji spalinowych, pojemnością bagażnika. Zasięg w trybie elektrycznym wynosić ma około 50 km.

Oficjalna premiera nowego Peugeota 508 SW zaplanowana została na październikowy salon motoryzacyjny w Paryżu.

PR

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy