Mercedes Vito z napędem 4x4
Mercedes-Benz poszerza ofertę modelu Vito o nową odmianę z napędem 4x4. Auto można już zamawiać w niemieckich salonach marki ze Stuttgartu.
Do tej pory nowe Vito kupić można było z napędem na przednie lub tylne koła. Odmiana 4x4 wyposażona jest w centralny dyferencjał rozdzielający pomiędzy osie moment obrotowy w stosunku 45:55 z przewagą kół tylnych. Elektroniczny system 4ETS, którego czas reakcji wyraża się w milisekundach, dba o to, by w przypadku utraty przyczepności moment obrotowy automatycznie przekazywany był do koła o lepszej trakcji.
W ten sposób producent uzyskał efekt zbliżony do działania trzech blokad mechanizmu różnicowego. Na liście wyposażenia standardowego znalazł się m.in. system Crosswind Assist minimalizujący wpływ tzw. "bocznego" wiatru.
Wersja Vito 4x4 powinna zainteresować nie tylko tych użytkowników, którzy często poruszają się po drogach kiepskiej jakości, ale również takich, którzy często wykorzystują pojazd w roli holownika przyczepy. Odmiana 119 BlueTEC wyposażona jest w wysokoprężny motor o pojemności 2,15 l. Jednostka legitymuje się maksymalną mocą 190 KM i osiąga moment obrotowy aż 440 Nm. By sprostać normie emisji spalin Euro6 silnik standardowo wyposażony jest w katalizator SCR z wtryskiem AdBlue. Producent zaznacza, że średnie zużycie paliwa - oczywiście w cyklu pomiarowym - to 6,4 l/100 km. Za przeniesienie napędu odpowiada automatyczna przekładnia 7G-Tronic Plus.
Warto dodać, że Vito 4x4 jest tylko o 50 kg cięższe, od wersji z napędem na tylną oś. Auto mierzy 1,91 m wysokości, co - jak na busa z napędem wszystkich kół - jest stosunkowo niewielką wartością. W tym przypadku priorytetem byłą możliwość operowania w ścisłych centrach zatłoczonych miast, w tym m.in. możliwość korzystania z piętrowych parkingów.
Auto dostępne jest w niemieckich salonach w trzech wersjach nadwoziowych: Furgon, mixto i - osobowej - tourer. Klienci mają do wyboru trzy długości karoserii o masie całkowitej od 2,8 do 3,05 tony. Obecnie samochód dostępny jest wyłącznie w odmianie 119 BlueTEC, której ceny startują z pułapu 36 120 euro. W kolejnych miesiącach do salonu trafią też słabsze wersje o mocy 136 KM i 163 KM.