Lancer na rodzinne wakacje

W lutym tego roku pojazd ten zadebiutował na rynku japońskim. Musieliśmy czekać 4 miesiące na wiadomość, że we wrześniu pojawi się on również w europejskich salonach sprzedaży, w tym w Polsce. Mowa tu o wersji kombi ostatniej ewolucji Mitsubishi Lancera - Wagon.

W Japonii Lancer jest bardzo popularnym samochodem. Miesięczna sprzedaż jego wszystkich wersji wynosi tam około 2000 egzemplarzy. Szefowie koncernu z trzema diamentami w logo bardzo liczą na to, ze na Starym Kontynencie ich pojazd w wersji kombi znajdzie sporą rzeszę zwolenników.

Auto, mierzące 4475 mm długości, 1695 mm szerokości i 1465 mm wysokości napędzane jest w Japonii silnikiem benzynowym 1.8 GDI w wersji z turbosprężarką (moc 165 KM/121 kW przy 5500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 3500 obr/min) lub bez (122 KM/89 kW przy 5500 obr/min oraz 174 Nm przy 3750 obr/min). Taki wybór pozostawia kierowcy możliwość dopasowania swoich upodobań do parametrów samochodu - auta ekonomicznego, lub charakteryzującego się wysoką mocą i dobrą dynamiką podczas jazdy.

Na polskim rynku Mitsubishi Lancer kombi będzie dostępny w dwóch podstawowych wersjach: 1.6 Comfort oraz 2.0 Sport. Różnią je przede wszystkim jednostki napędowe o pojemnościach 1584 ccm i 1997 ccm oraz mocach odpowiednio 98 i 135 KM. Druga z wersji zadowoli z pewnością użytkowników oczekujących na samochód nie tylko o bogatych walorach użytkowych, ale dysponujący także dobrymi osiągami. Dynamiczną i bezpieczną jazdę ułatwia w wersji 2.0 Sport obniżone zawieszenie o sztywniejszej charakterystyce.

W przedniej części samochodu zastosowano sprawdzone rozwiązanie w postaci kolumn McPhersona, a w tylnej system wielowahaczowy. Hamulce wszystkich kół w obu wersjach wyposażono w tarcze, w tym przednie tzw. wentylowane. System hamulcowy współpracuje z układami ABS oraz EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania). Standardem są dwie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera przedniego fotela, a w wersji 2.0 Sport również boczne kurtyny na całej długości kabiny pasażerskiej. Sportowy charakter tego ostatniego modelu podkreśla skórzane koło kierownicy MOMO.

Reklama

Bardzo bogate wyposażenie wszystkich wersji Mitsubishi Lancera kombi obejmuje między innymi tzw. centralny zamek, elektrycznie sterowane i ogrzewane lusterka boczne, elektryczne sterowanie szyb przednich i tylnych drzwi, klimatyzację manualną z filtrem przeciwpyłkowym, przyciemniane szyby, tylny spojler, regulację wysokości koła kierownicy oraz fotela kierowcy, a także instalację z anteną dachową i czterema głośnikami do montażu radia.

Ceny pojazdu w Polsce poznamy pod koniec wakacji.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mitsubishi Lancer | sport | kierowcy | Pojazd | Mitsubishi | wakacje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama