Kameleon
Samochodem który, jako jeden z nielicznych, odcisnął swe piętno na motoryzacji, był citroen 2CV. Z jego powstaniem wiąże się osoba dyrektora generalnego firmy Citroe¨n Pierre Boulanger. Jego receptą na sukces było zbudowanie "czterech kół pod parasolem", mających zawieszenie umożliwiające "przewóz koszyka 60 jaj, w którym podczas prędkości 50 km/h nie zrobi się jajecznica".
Według tych wytycznych, w roku 1938 opracowano projekt samochodu. Jednak wybuch wojny przerwał badania. Dopiero po wojnie podjęto dalsze prace i w październiku 1948 r. zaprezentowano pojazd. Konstrukcja "uniwersalnego samochodu", popularnie zwanego "kaczuchą", Niedawno rozpoczęła się w Polsce sprzedaż modelu przejmującego tradycję 2CV. Pluriel, bo taką nazwę nosi ten pojazd, da się samodzielnie kształtować.
Po raz pierwszy świat ujrzał go w 1999 roku podczas frankfurckiego salonu. To pojazd będący efektem prób stworzenia samochodu, który łączyłby w sobie cechy kilku aut. Nie jest to jednak W samochodzie brak środkowego słupka. Ponadto zastosowano ruchome łuki, płócienny, składany dach oraz podwójną tylną podłogę. Wszystkie te elementy pozwalają na przekształcenie samochodu w limuzynę ze składanym dachem, wypoczynkowy kabriolet lub pakownego pikapa. W zależności od potrzeb przestrzeń załadunkowa każdego z wariantów może być zwiększona dzięki składanej tylnej kanapie.
Pluriel z zamkniętym dachem to kompaktowa, trzydrzwiowa limuzyna. Aby przekształcić auto w kabriolet, wystarczy nacisnąć przycisk sterujący szybami i dachem. Tylna kanapa jest składana, dzięki czemu można dowolnie zmieniać przestrzeń ładunkową, decydując się na cztery lub dwa miejsca. Pod maską nowego citroena kryje się czterocylindrowy silnik o pojemności 1,3. dający moc 75 koni mechanicznych lub 110-konny silnik 1.6i 16v współpracujący ze skrzynią biegów typu "SensoDrive", sterowaną manetkami przy kierownicy.
Najtańsza wersja C3 pluriela kosztuje 58 800 zł. Widoczny na zdjęciu egzemplarz, który mieliśmy sposobność testować (z silnikiem 1,6), kosztuje 67 200 zł.