INTERIA.PL w Makuhari

Salon w Tokio to dla japońskich producentów bardzo ważna impreza.

Nie może na niej zabraknąć żadnego liczącego się w Kraju Kwitnącej Wiśni producenta samochodów. Podobnie jak i nas!

Salon, który jak zwykle rozpoczyna się dniami prasowymi (dla publiczności dostępny będzie od 24 października do 4 listopada), odbywa się na terenie centrum wystawowego Makuhari Messe w Makuhari, w prefekturze Chiba. To satelitarne miasto wielkiego Tokio, a w zasadzie jego przedmieścia. Wystawę zorganizowało już po raz 41. Japońskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów.

Podobnie jak na niedawno zakończonym salonie we Frankfurcie nad Menem, także w stolicy Japonii dominuje ekologia i trend do zmniejszenie zużycia paliwa.

Właśnie na Tokyo Motor Show Mazda poinformowała, że od 2015 r. zamierza uzyskać 30-procentową poprawę średniego zużycia paliwa, w porównaniu ze stanem z 2008 r., we wszystkich swoich samochodach.

Przykładem takich działań jest pokazywana w hali Makuhari Messe mazda kiyora - koncepcyjny samochód "kompaktowy" z silnikiem benzynowym nowej generacji o nazwie SKY-G, który do przejechania 100 km potrzebuje zaledwie 3 litrów paliwa. Jest to zgodne z planem Mazdy, określanego mianem "odpowiedzialnego Zoom-Zoom".

Kiyora napędzana jest silnikiem benzynowym nowej generacji SKY-G o pojemności 1,3 l, ze skrzynią biegów Sky-Drive (6-biegowa skrzynia automatyczna z trybem ręcznej zmiany przełożeń). Samochód ma także układ start-stop i odzysk energii przy hamowaniu.

Także inni producenci pokazują nowości. Lexus prezentował m.in. dwumiejscowy "supersamochód". Ten koncepcyjny model uosabia w najczystszej formie osiągi i ekscytujące wrażenia za kierownicą.

Na stoisku Hondy pojawiły się nie tylko samochody, ale i motocykle. Wystawa tego koncernu zorganizowana została pod hasłem "Tworzenie innowacji" (Creating the never before). Jej głównym celem jest promocja atrakcyjnych produktów, które mają wprawić nas w zdumienie i dostarczyć radości.

Część stoiska przewidziana dla samochodów Hondy poświęcona jest ekologicznym aspektom mobilności. Pokazano pojazdy hybrydowe, auto napędzane ogniwami paliwowymi oraz zasilany bateriami samochód elektryczny.

Sekcję przeznaczoną dla motocykli wypełniają zarówno sportowe maszyny o dużej pojemności silnika, jak i kompaktowe modele zasilane energią elektryczną, których głównym przeznaczeniem jest jazda miejska.

Mitsubishi pokazuje dwa samochody koncepcyjne mitsubishi Concept PX-MiEV i i-MiEV CARGO opracowane w myśl hasła: "The EV*: Its dawn and future" ("Pojazdy elektryczne: historia i przyszłość"). Concept-PX-MiEV jest napędzany nowym systemem Mitsubishi Plug-in Hybrid, który znacznie zwiększa zasięg jazdy samochodu hybrydowego w trybie elektrycznym.

Auto potrzebuje zaledwie około litra paliwa na 50 km. To samochód koncepcyjny nowej generacji z nowym systemem kontroli dynamiki pojazdu o nazwie S-AWC (Super All Wheel Control). Wykorzystuje on układ E-AYC (Electric-powered Active Yaw Control - elektryczna kontrola znoszenia), który przenosi moment obrotowy na tylne lewe i prawe koło.

Mitsubishi i-MiEV CARGO zaś to prototyp oparty na dostępnym już w ofercie samochodzie i-MiEV. Przestrzeń wewnątrz tylnej części pojazdu ma kształt sześcianu, dzięki czemu użytkownik może w dowolny sposób przystosować ją do swoich potrzeb. W rezultacie powstał koncepcyjny pojazd elektryczny, do wykorzystania w różnych okolicznościach: od celów służbowych, kiedy atutem jest maksymalna przestrzeń ładunkowa, po cele wypoczynkowe.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: impreza | tokio | salon | Mitsubishi | paliwa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy