Dłuższe A6
Siła chińskiego rynku jest już tak duża, że żaden liczący się producent nie może przejść obok niego obojętnie. Dotyczy to również Audi.
W zeszłym tygodniu niemiecka firma zaprezentowała model A6 o przedłużonym rozstawie osi, który produkowany będzie przez niemiecko-chińską spółkę joint-venture w fabryce w Chang-chun i oferowany tylko w na rynku chińskim.
Audi A6L charakteryzuje się przede wszystkim zwiększonym o 10 cm rozstawem osi, dzięki czemu wygospodarowano jeszcze więcej miejsca dla pasażerów tylnych foteli. Ponadto pojazd otrzymał specjalnie opracowane zawieszenie, które uwzględnia (dziurawą) specyfikę chińskich dróg.
Audi A6L będzie produkowane również w najmocniejszych wersjach, ze stałym napędem na cztery koła. A6L quattro oferowane będzie w połączeniu z trzylitrowym, sześciocylindrowym silnikiem o mocy 218 KM oraz ośmiocylindrową jednostką o pojemności 4,2l i mocy 335 KM.
Ponadto dostępne będą silniki o pojemnościach 2,4 (177 KM) i 2,0 (170 KM). Napęd może być przekazywany za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów lub dwóch automatów - multitronica (wersje z przednim napędem) i tiptronica (w wersji quattro).
Audi A6L zostanie zaprezentowane na salonie w Szanghaju (początek 21 kwietnia), a sprzedaż rozpocznie się w połowie roku.