Diesel wagi piórkowej

Peugeot wprowadza na europejskie rynki swój nowy silnik wysokoprężny, 1,4-litrową jednostkę o mocy 70 KM. Napęd HDi wykonany w nowoczesnej technologii znajdzie się w ofercie popularnego modelu 206 i Samochodu Roku 2002 - Peugeota 307. W Polsce niewielki wysokoprężny silnik wejdzie do sprzedaży na początku przyszłego roku. Najmocniejszą stroną jednostki jest niewielkie zużycie paliwa, niska emisja szkodliwych spalin i żywotność, którą zapewniają szefowie francuskiego koncernu.

Nowy silnik będzie zużywał zaledwie 4,0 litra oleju napędowego na 100 km w trasie i 4,5 litra w cyklu mieszanym. Model 206 wyposażony w 70-konną jednostkę wysokoprężną rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 15 sekund i osiąga prędkość maksymalną 168 km/h. Starszy brat

"dwieścieszóstki" - model 307 rozpędza się od 9 do 100 km/h w 16,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 163 km/h.

Turbodoładowany silnik waży zaledwie 98 kg i jest o 50 kg lżejszy od poprzednio stosowanej w peugeotach jednostki wysokoprężnej (wolnossący diesel 1.9).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zużycie paliwa | silnik wysokoprężny | silnik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy