405 KM przy 6,500 obrotach na minutę

Na IAA 2007 zaprezentowano nowe porsche cayenne o symbolu GTS.

Pojazd ten posiada 4,8 - litrowy silnik V8 o zwiększonej mocy i obniżone o 24 milimetry specjalnie skonstruowane zawieszenie. Po raz pierwszy w cayenne oferowany jest aktywny system tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) ze stalowymi sprężynami. Ta kombinacja była dotychczas zarezerwowana dla sportowych samochodów Porsche.

Jak już informowaliśmy na początku września 4,8-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny "Direct Fuel Injection" (DFI) osiąga w cayenne GTS moc 405 KM przy 6,500 obrotach na minutę, czyli o 20 KM więcej, niż w cayenne S. Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 3.500 obrotach na minutę pozostaje niezmieniony.

Reklama

Ten najbardziej sportowy samochód terenowy Porsche dysponuje seryjnie sześciobiegową przekładnią manualną i skróconym w porównaniu z cayenne S przełożeniem 4,1:1 zamiast 3,55:1. Dzięki temu GTS przyspiesza od zera do 100 km/h w 6,1 sekundy, dokładnie o 0,5 sekundy szybciej, niż wersja S.

Cayenne GTS jest wyposażony seryjnie w stały napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) oraz w adaptacyjne zawieszenie PASM. W połączeniu z dostępnym jako opcja pneumatycznym zawieszeniem można wybrać także układ aktywnej kompensacji pochyleń Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), poprawiający zachowanie się pojazdu podczas jazdy i komfort podróżowania.

Wyłącznie dla GTS zarezerwowano dwa nowe kolory: czerwony GTS i złoty Nordisch metalik.

Sprzedaż nowego modelu cayenne, którego średnie zużycie paliwa z przekładnią Tiptronic S wynosi wg normy EU 13,9 litra/100 km, rozpocznie się w lutym 2008 roku.

Raport specjalny: Frankfurt 2007.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silnik | porsche | Porsche Cayenne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy