12-cylindrowy luksus

Audi wprowadziło do sprzedaży swój nowy model flagowy - 12-cylindrową wersję A8 w dłuższej odmianie nadwozia, czyli oznaczoną literką L. Samochód został wyposażony w napęd quattro pobierający moc z 6,0-litrowej jednostki o mocy 450 KM (331 kW) dysponującej maksymalnym momentem obrotowym 580 Nm.

A8 6.0 L quattro przyspiesza od 0-100 km/h w 5,2 sekundy, a prędkość 200 km/h osiąga w czasie 17,4 sekundy. Maksymalnie flagowe audi może pędzić 250 km/h gdyż na więcej nie pozwala elektroniczna blokada. Jednak o możliwościach pojazdu niech świadczy 30 sekund, które potrzebuje A8 6.0 L quattro na osiągnięcie swojej najwyższej prędkości.

Z potężnym silnikiem współpracuje sześciostopniowa skrzynia biegów sekwencyjna typu tiptronic, która daje kierowcy możliwość wyboru najlepszego jego zdaniem przełożenia. Jeśli zaś kierowca nie ma ochoty zajmować się zmianą biegów, może oddać ją "w ręce" typowej kontroli automatycznej i cieszyć się z wrażeń, jakie daje choćby specjalny tryb przełożeń Sport.

Potężne audi dysponuje tak dobrymi osiągami głównie za sprawą lekkiej konstrukcji nadwozia. Zostało ono zbudowane na aluminiowej ramie ASF (Audi Space Frame), która spełnia bardzo rygorystyczne kryteria bezpieczeństwa i wytrzymałości, a przy tym obniża w sposób bardzo wyraźny wagę całego pojazdu.

W europejskich salonach Audi A8 6.0 L quattro jest dostępne już od dwóch tygodni. W Niemczech jego cena została ustalona na poziomie 117 tysięcy euro.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: quattro | luksus | Audi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama