Volkswagen Golf Alltrack - śladami Passata i Octavii
Volkswagen pokaże w Paryżu uterenowioną wersję Golfa o nazwie Alltrack. Model będzie konkurować m.in. z Octavią Scout oraz Leonem ST X-Perience.
Golf Alltrack to drugie po Passacie uterenowione kombi Volkswagena. Na europejskie rynki samochód trafi wiosną przyszłego roku. Względem standardowego kombi o nazwie Variant wyróżnia się plastikowymi osłonami zderzaków, nadkoli i progów, metalizowanymi akcentami karoserii (listwy, obudowy bocznych lusterek oraz relingi), nowymi obręczami o średnicy 17 cali oraz o 2 cm wyższym prześwitem.
Gama silnikowa "przełajowej" wersji Golfa będzie obejmować jedną jednostkę benzynową (1.8 TSI o mocy 180 KM) oraz trzy wysokoprężne (1.6 TDI o mocy 110 KM i 2.0 TDI o mocy 150 lub 184 KM) do wyboru. Dwa najmocniejsze motory są standardowo połączone z 6-stopniowymi, zautomatyzowanymi przekładniami dwusprzęgłowymi DSG, reszta - z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi.
Wszystkie Alltracki otrzymają dołączany napęd na obie osie 4Motion (oparty na Haldeksie), system EDS, który za pomocą hamulców imituje działanie blokady mechanizmów różnicowych obu osi, a także terenowy tryb jazdy. Ten ostatni wyróżnia się specjalnym zestrojeniem przepustnicy i ABS-u oraz aktywuje układ kontroli prędkości zjazdu. Atutem modelu ma być też zdolność do holowania przyczepy z hamulcem o masie do 2000 kg.
msob
Skoda Octavia Combi, Volkswagen Golf Variant - PORÓWNANIE
Opel Insignia Country Tourer, Volkswagen Passat Alltrack - PORÓWNANIE