Über Golf o mocy 380 KM?
Brytyjskie magazyny "Auto Express" i "Autocar" donoszą, że już w kwietniu Volkswagen pokaże w Pekinie ekstremalną wersję Golfa R z silnikiem o mocy około 380 KM.
Golf R z przydomkiem Evo miałby korzystać z tej samej jednostki 2.0 TSI, co standardowa "erka". Jej moc zostałaby jednak podniesiona z 300 do około 380 KM, a maksymalny moment obrotowy - z 380 do 450 Nm.
Za przeniesienie siły napędowej do kół obu osi odpowiadałaby 6-biegowa skrzynia DSG oraz układ Haldex.
Golf R Evo ma być nie tylko mocniejszy, ale i lżejszy. Po zamontowaniu elementów karoserii z włókien węglowych jego masa własna mogłaby spaść poniżej 1400 kg (standardowa "erka" waży 1476 kg).
Niemcy mają już zresztą doświadczenie z lekkimi materiałami - dzięki zastosowaniu włókien węglowych i aluminium masę prototypowego Audi TT Ultra Quattro, zaprezentowanego w ubiegłym roku w Austrii, udało się obniżyć o 300 kg.
380-konny Golf mógłby konkurować z Mercedesem A 45 AMG z jednostką o mocy 360 KM, również napędzający koła obu osi. Podobny zespół napędowy miałby też trafić do Audi S3 z pakietem Plus, pozycjonowanym pomiędzy "zwykłym" S3 a planowanym RS 3.
msob