Toyota RAV4 Hybrid oficjalnie zaprezentowana
Wraz z debiutem odmiany hybrydowej, Toyota zdecydowała się na lifting RAV4.
Tak jak pisaliśmy w zeszłym tygodniu, kiedy pojawiło się zdjęcie zapowiadające Toyotę RAV4 Hybrid, japoński SUV przeszedł przy okazji face lifting. Upodobnił on go do niedawno zmodernizowanych modeli Auris oraz Avensis. Zupełnie nowy jest więc pas przedni, który wyróżnia się malutkim grillem i sporych rozmiarów wlotem powietrza w zderzaku, a także bardziej fantazyjnie zarysowanymi światłami, które teraz opcjonalnie mogą być w pełni LEDowe.
Diody znajdziemy również w tylnych reflektorach, które zyskały teraz bardziej elegancki wygląd. Zmieniony jest również zderzak (teraz częściowo lakierowany), a na dachu pojawiła się nowa antena w kształcie płetwy rekina.
Znacznie mniej modyfikacji przeprowadzono w środku. Wprawne oko dostrzeże jednak nowe zegary z kolorowym wyświetlaczem komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala między nimi, a także kolejną generację systemu multimedialnego z 7-calowym, dotykowym ekranem. Producent obiecuje także, że do wykończenia deski rozdzielczej użyto nowych, miękkich materiałów. To dobra wiadomość, ponieważ w obecnej Toyocie RAV4 wszystkie plastiki są twarde jak skała.
Nowości pojawiły się również na liście opcji. Japoński SUV będzie dostępny teraz z systemem kamer dookólnych, który nie tylko pokazuje obraz wokół auta, ale także może stworzyć na ekranie wizualizację otoczenia (jak to działa możecie zobaczyć na filmie poniżej). Oprócz tego będzie można zamówić pakiet systemów dbających o bezpieczeństwo Toyota Safety Sense. Poza dostępnymi już wcześniej funkcjami, jak wykrywanie niezamierzonej zmiany pasa ruchu, automatyczne sterowanie światłami drogowymi oraz odczytywanie znaków, będzie on oferował adaptacyjny tempomat z radarem.
Największą jednak nowością będzie wersja hybrydowa RAV4. Zgodnie z naszymi przewidywaniami, zaadaptowano do niej układ hybrydowy z Lexusa NX, w którego skład wchodzi 2,5-litrowy silnik benzynowy oraz dwa motory elektryczne. W przypadku NXa benzyniak oferuje 155 KM, przedni "elektryk" 155 KM, a drugi, odpowiedzialny za napędzanie tylnej osi, 68 KM. Moc systemowa tego układu to 197 KM i nie mamy powodów sądzić, aby w przypadku RAV4 te wartości były inne.
Toyota RAV4 po liftingu pojawi się na rynku już pod koniec roku, natomiast hybrydowa odmiana zadebiutuje na początku 2016 roku.